Körslaget - 10/01.




Jaha, vad tyckte ni i kväll då?
Åkte rätt kör ut?
Eller vilka skulle ha åkt ur?
Vilka var bäst?

Jag tycker att Team Robert var bäst i kväll igen.
Sen tyckte jag att Team Hanna var väldigt bra.
Och Team Erik var också bra.

Team Magnus och Team Nanne var mindre bra i kväll.
Men jag hade nog helst sett att Team Magnus hade åkt ut i kväll.
För jag gillar Nanne.
Och så hade det varit kul med två killar och två tjejer kvar.
Men Nanne har valt lite för gamla och inte så bra låtar, i min smak.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag tyckte Hanna skulle ha åkt, hennes Gabriellas sång var inte den bästa version jag har hört tyvärr, även om låten i sig är bra. Men det är inte egentligen låten utan framförandet som borde styra. Eller..?

2009-01-10 @ 21:50:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Jag håller inte med dig där. Tyckte att dom gjorde "Gabriellas Sång" väldigt bra. Jag fick i alla fall tårar i ögonen och gåshud, så jag blev berörd.



Visst är det låtarna som styr mycket vad man tycker. Fel kanske, men så är det. Det är därför jag inte har gillat Nannes kör så mycket som jag trodde jag skulle göra. Men dagens låt var väl lite väl gammal va...

2009-01-10 @ 21:55:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Superskön jue! ;-D Fast du vet ju att jag gillar Jerry Lee Lewis, hihi Ändå bättre blev det i programfinalen när Robert fick spinna loss på pianot!

2009-01-10 @ 22:03:14
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Jag gillar Nanne, Robert, och Roberts piano, men inte låten och inte Jerry Lee Lewis... Roberts låt var ju minst lika rockig, men MYCKET bättre! ;-D

2009-01-10 @ 22:07:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lundenskan

Jag måste tyvärr säga att Hannas framträdande var en besvikelse. Har man inte Helen Sjöholms röst ska man INTE försöka sig på Gabriellas sång. Hennes sura toner (lätt för mig med stor körerfarenhet och skolgång i musikklass att säga)förstörde allting, synd då hennes kör i övrigt var duktiga.



Hur som helst höll jag med dig om att team Nanne borde fått stanna.

2009-01-11 @ 14:06:36
Postat av: Bim

---> Lundenskan: Okej. Jag, som är en glad amatör, tyckte faktiskt att det lät jättebra om Hanna och hennes kör. Jag blev rörd, och jag fick gåshud, och det är ett bra betyg från min sida. Hörde faktiskt inte några sura toner. Men, men, som sagt, jag har nog kanske inte det musiköra som du har.

2009-01-11 @ 14:13:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0