Sammanfattning av Jullovet 2008-2009. (Uppdaterad.)


Jaha, så då var jullovet redan slut då. Dom arton lediga dagarna gick som vanligt väldigt fort. Men det har varit ett bra jullov, för mig i alla fall.


Och eftersom jag gillar sammanställningar och statistik, så kommer här lite sånt över jullovet. ;-D


(Här finns andra sammanställningar och statistik över jullov och sommarlov.)


Lästa böcker: Åtta.

Sedda filmer: Tolv.

Biobesök med Jimmy: Ett.

Restaurangbesök med Borzko, Mamma, och Pappa: Ett.

IKEA-besök, ett med Jenny och ett med Jimmy: Två.

Promenader: En.

Författarträffar på Bokia: Två.

Besök hos frissan: Ett.

Fika hos mina föräldrar: En.

Middag hos min syster och hennes sambo: En.

Besök här av mina föräldrar: Ett.

Middagar hos Jenny och Jocke: Två.

Fika hos Jenny och Jocke: Tre.

Besök här av Jenny och Jocke och Tindra: Ett.

Antal gånger som jag har träffat Jenny sammanlagt: Sex.

Antal gånger som jag har träffat mina föräldrar sammanlagt: Fyra.

Antal kilo jag har gått upp: Ett.


Jag - Ledig: Arton - Jobbat: Noll.

Borzko - Ledig: Nio - Jobbat: Nio.

Jimmy - Ledig: Tolv - Jobbat: Sex.

Jenny - Ledig: Tolv - Jobbat Sex.


Och i morgon så börjar alltså jobbet igen. Vårterminen har 106 arbetsdagar. Halva terminen har gått på dagen för vårdagjämningen, fredagen den 20 mars. Och avslutningen är tisdagen den 9 juni.


Jag har ju givit nyårslöften i år, som ni kan läsa om i det här inlägget. Och vad gäller vikten, så väger jag nu 60,5. Jag vill väga 57,0 den första maj. Så jag ska försöka att gå ner 3,5 kilo på 3,5 månader. Alla andra nyårslöftena ska jag försöka att uppfylla också.


Och nu går vi mot vårdagjämningen, sommartiden, våren, sommaren, och sommarlovet! :-D

(Uppdaterat 2009-01-06, klockan 16.04)


Kommentarer
Postat av: Snurran

106 arbetsdagar låter inte SÅ farligt iallafall..vårterminen är ju lite bruten av lov och helger och vi går som du säger mot ljusare tider! :-)

2009-01-06 @ 15:31:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det är väl typ 10-15 fler arbetsdagar på vårterminen än på höstterminen. Men vårterminen känns kortare i alla fall! ;-)

2009-01-06 @ 16:14:33
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0