Dagens Dagbok – Fredagen den 17 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med sex fotografier).


Efter dom vanliga rutinerna i morse, så packade jag min badväska, och så stack jag iväg med bilen vid halvtiotiden.

 

Åkte hem till Jenny och Jocke i Tumba och hämtade upp dom. Och sen så åkte vi till Brotorpsbadet vid sjön Brosjön i Vårsta. Det ligger knappt fem kilometer från där Jenny och Jocke bor.

 

Det var första gången som vi var där, och det var en pytteliten men väldigt mysig badplats. Varmt och skönt i vattnet, eftersom det är en liten sjö. Toalett fanns, men tyvärr ingen öppen kiosk.

 

 

Vi solade, och vi badade en gång också. Efter ungefär en och en halv timme, så blev Jenny rastlös och ville åka hem, så då packade vi ihop och åkte därifrån.

 

På vägen hem så stannade vi till vid Willys i Tumba, och Jenny och Jocke handlade lite matvaror.

 

Sen så följde jag med dom hem, för att äta lunch och fika.

 

Jenny steker ägg.

 

 

Dom har så mysig balkong.

 

 

Och fin utsikt också.

 

 

Sen så var jag kvar där i några timmar. Jenny och jag höll på med lite grejer i datorn. Och jag hjälpte henne lite med hennes packning.

 

Och så målade hon fransk manikyr på mina naglar.

 

 

Jimmy slutade tidigt på jobbet i dag, så han kom dit efter att han hade slutat.

 

Vid fyratiden sen så åkte Jimmy och jag därifrån. Vi stannade till på McDonalds i Tumba på vägen hem och åt middag.

 

 

Kom hem vid femtiden. Jimmy duschade då och gjorde sig i ordning. Och sen så stack han iväg med tunnelbanan för att möta upp kompisar, och förmodligen sen in till stan för att festa.

 

Jag höll på och plockade och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma.

 

Vid sextiden så kom Borzko hem från jobbet. Han åt då middag, och jag tog en fika och en pratstund samtidigt. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning.

 



Kommentarer
Postat av: Sigrid

Åh! Exakt i en sån lägenhet bodde min bror i förut, när han bodde i Tumba! :) Om du är där någon gång snart, får du gärna ta foton över "gården" och kanske lite i lägenheten, vore skoj att se för det var så längesen jag var där.



Ha det bra

2009-07-17 @ 21:09:58
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sigrid: Jaha! Vad kul! Om jag kommer ihåg, så ska jag ta lite extra foton till dig nästa gång! Men det blir ju om tidigast två veckor, för nu är ju Jenny borta i två veckor. Ha det bra du också! :-)

2009-07-17 @ 21:21:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det såg ju fint ut på badet - synd att solen lyste från "fel håll" bara..funkar iofs. när man bara är vuxna i sällskapet, men har man barn i vattnet vill man ju helst sitta åt det hållet..

2009-07-17 @ 22:01:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Anonym

Vilken fin dag.

Hur kommer det sig att sonen fortfarande bor hemma med tanke på att han har jobb? Fast han kanske betalat för sig hemma också?

Trevlig helg

2009-07-17 @ 22:02:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var fint där. Men jag är inte så förtjust i när solen kommer "från fel håll". Men det var ett helt okej bad.

2009-07-17 @ 22:21:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det var en toppendag! :-)



Jimmy får bo hemma tills han själv känner att han vill flytta. Och självklart så betalar han för sig hemma.



Trevlig helg du också.

2009-07-17 @ 22:22:40
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0