Dagens Dagbok – Lördagen den 25 juli 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen. (Med tre fotografier).


Jag, Borzko, och Jimmy åkte iväg i bilen vid halvfyratiden, till Heron City. När vi kom dit så gick vi först och köpte biljetterna till filmen som vi skulle se.

 

Sen så gick vi till Pizza Hut och åt middag.

 

 

Till förrätt så tog vi alla tre in heta vitlöksbröd med jalapeños på. Till huvudrätt så tog vi alla tre in pan pizzor. Jag tog en vegetarisk med bland annat färska champinjoner på. Borzko och Jimmy tog varsin starköl till maten, och jag drack bara vanligt vatten. Till efterrätt så tog jag in en banana split och en kopp kaffe. Borzko och Jimmy tog varsin öl till då, istället för efterrätt.

 

 

Vi gick sen ner till Willys och köpte lite smågodis att ha under filmen. Var inne lite på Media Markt och tittade lite sen, eftersom vi hade lite tid kvar innan filmen. Borzko tittade bland annat på GPS:er. Han ska förmodligen köpa sig en ny, men det blev inget köp i dag, för modellen som han är intresserad av, var slut där.

 

Sen så gick vi upp till biosalongerna. Även i dag, precis som i torsdags när Jimmy och jag var på bio, så var det en liten salong med bara åtta rader. Och precis som då, så satt vi längst bak nu också. Filmen vi såg var ”Johan Falk – Gruppen för Särskilda Insatser”, och den recenserar jag som vanligt i ett eget inlägg.

 

 

Vid halvniotiden så var filmen slut, och vi åkte hem till Farsta igen. Och vi kände för att se mer film, så vi satte igång en dvd-film vid halvtiotiden. Det blev den nyaste Wallander-filmen: ”Kuriren”. Den recenserar jag också i ett separat inlägg.

 

Filmen var slut vid elvatiden. Jimmy gick då ner till sitt rum och satte sig framför datorn. Borzko gick och la sig, eftersom han var trött efter att ha gått upp klockan två i natt, och sen jobbat halva natten och hela dagen. Jag satte mig med datorn en stund.

 



Kommentarer
Postat av: annebelle

Jag förstår att du gillade sista bilden speciellt. ;-) Du verkar vara inne i en riktig filmperiod! Själv skulle jag vilja se Drag me to hell på bio, men det har inte blivit av ännu. Ska däremot se Frost/Nixon på DVD i kväll.

2009-07-26 @ 19:59:06
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, jag gillade verkligen din sista bild! Där är det ju helt omöjligt att gå förbi utan att handla! :-)



Jag försöker att se mycket film på sommaren, nu när jag har tid. Men det blir tyvärr inte så mycket som jag planerar, för det blir alltid mer bokläsning istället. ;-)



Drag me to hell skulle jag gärna se, men jag får inte med mig någon på skräckfilmer tyvärr.

2009-07-26 @ 20:07:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0