Dagens Dagbok – Lördagen den 25 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.

Mobilen larmade som vanligt klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det, också som vanligt, frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn.

 

Borzko var inte hemma, han jobbade extra i dag.

 

Jimmy sov, och skulle sova till tolv i dag, som han nästan alltid gör när han är ledig.

 

Tyvärr inget strandväder i dag heller… Men däremot promenadväder. Men jag kände mig lat i dag också, och hade ingen lust för någon promenad.

 

Så förmiddagen tillbringades mest med boken, lite med datorn, och med lite hushållsbestyr.

 

Klockan tolv så gick Jimmy upp. Han åt då frukost, och jag åt lite lätt lunch samtidigt med honom. Sen så duschade han och gjorde sig i ordning.

 

Vi satte sen båda två igång med veckostädningen tillsammans. Vi dammsög, torkade golven, putsade speglar och glasytor, skurade toaletten och badrummet, städade av lite på båda balkongerna, dammade lite, med mera.

 

Sen när vi var klara så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn.

 

Och jag fortsatte att läsa i min bok, och varva lite med datorstunder.

 

Vid halvtretiden så kom Borzko hem från jobbet. Han duschade då och gjorde sig i ordning.


Sen så gjorde vi oss klara, alla tre, både Borzko, Jimmy, och jag, för att åka iväg.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Hoppas filmen ni ser är bra! ;-)

2009-07-25 @ 16:30:31
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det var den! Jättebra! :-)

2009-07-25 @ 22:30:44
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0