Dagens Dagbok – Onsdagen den 29 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).


Efter mina vanliga morgonrutiner, så stack jag iväg vid strax före tio. Åkte hem till mina föräldrar och hämtade upp dom. Och sen så åkte vi alla tre hem till min syster i Sätra. Där parkerade jag min bil, och så åkte vi alla fyra iväg i hennes bil.

 

Åkte sen ner till hennes och hennes sambos landställe i Sparreholm. Vi stannade på vägen också och köpte med oss lunch.

 

Kom dit vid tolvtiden.

 

 

Vi satte oss utomhus och åt vår inköpta lunch. Dom andra tre åt pastasallader, och jag hade köpt mig en portion med sushi.

 

 

Sen så fikade vi efter maten.

 

 

Vi satt sen och njöt av solen och värmen. Solade lite, och satt och pratade.

 

Min pappa och min syster gick in skogen bakom huset en liten sväng, och dom hittade dom här kantarellerna på bara en kort liten stund.

 

 

Vid tretiden sen så packade vi in oss i bilen och åkte mot Stockholm igen. Åkte först till Sätra, sa hejdå till syrran, och så tog vi andra tre min bil till Farsta. Släppte av mina föräldrar sen, och så åkte jag hem.

 

Kom hem vid femtiden. Jimmy kom hem nästan precis samtidigt från jobbet. Han duschade bara och gjorde sig i ordning, och sen stack han iväg direkt. Han skulle träffa några kompisar för att äta middag ihop med dom, och umgås på kvällen.

 

Jag åt lite lätt middag för mig själv. Höll sen på och fixade med lite här hemma. Och sen så satte jag mig i vardagsrumssoffan med datorn.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilket fint hus de har! Vad kostade din sushi? ;-) Härligt med kantareller, jag hittade ju bara tre idag, räcker inte till något... :-/

2009-07-30 @ 00:17:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är ett mysigt hus. Det är ett gammalt statartorp som tillhör en bondgård i närheten. Kenneth har hyrt det av bonden i nästan tjugo år nu, i ett år i taget. Så dom äger det inte.



Ja, dom hittade dom där på bara en liten kort stund. Mamma och jag gick aldrig med då.



Jag är inte säker, men jag tror att min sushi kostade 69:- kronor. Men det kan också ha varit 59:- kronor. Vi köpte den på en ICA någonstans på vägen. Tror att det var i Järna.

2009-07-30 @ 09:10:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Tordet kommer bli mycket svamp i år :-D Tack för prisuppgiften ;-D

2009-07-30 @ 18:41:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag kanske borde ge mig ut i skogen jag också någon gång... ;-)

2009-07-30 @ 18:55:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0