Dagens Dagbok – Onsdagen den 8 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen. (Med åtta fotografier).

Samma rutiner i morse, som dom flesta andra dagar. Mobilen larmade klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn under tiden.

 

Strålande solsken och ungefär sjutton grader, gjorde att jag sen gav mig iväg ut på en promenad vid halvtiotiden. Gick längs den underbart vackra promenadvägen längs sjön Magelungen. Och jag lyssnade på min ljudbok under tiden.

 

 

Tyvärr så försvann solen mer och mer, och både vita och svarta moln kom upp. Men det var varmt och skönt i alla fall.

 

 

Naturen är så vacker nu. Själv så älskar jag mest av allt alla gula blommor.

 




 

Mamma och Pappa ringde mig på mobilen, och frågade om jag ville promenera med dom. Och så klart ville jag det, så jag gick och mötte upp med dom.

 

Vi promenerade då åt andra hållet vid sjön Magelungen, och så gick vi över bron över till Farstanäset.

 

 

En liten svanfamilj höll till vid bron.

 

 

Vi promenerade en stund på Farstanäset, och sen så vände vi och gick tillbaka samma väg igen. Stannade till vid Farsta Gård, där vi hade tänkt fika, men där höll en grävskopa på och jobbade, så det var sånt liv där, så vi gick vidare.

 

Gick till serveringen vid Farstastrandsbadet och fikade där i stället. Satt där en stund och njöt av solen som tittade fram mellan molnen ibland. Men det kom till och med några regnstänk, och vi hörde åskan mullra på håll.

 

 

Sen så gick vi mot centrum, där vi skiljdes åt och kramades hej då. Mamma och pappa gick hem till sig, och jag uträttade några ärenden i centrum innan jag gick hem.

 

Först var jag på Apoteket och hämtade ut nya minipiller. Sen så var jag på Hemköp och hämtade ut ett paket med en bok i, från Tradera. Handlade lite matvaror på Hemköp också. Gick sen hem, och kom hem vid halvettiden. Och då åt jag lite lätt lunch.

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilken trevlig förmiddag och vilken spegelblank sjö! Här i Tullinge ösregnade det en stund på förmiddagen och vi hörde någon åskknall, men sedan blev det fint igen

2009-07-08 @ 15:03:21
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en mycket mysig förmiddag! :-D



Det var helt vindstilla och spegelblankt. Och det växlande mellan strålande sol och mörka moln. Men det kom bara några få stänk, och muller på håll, mer än så blev det inte.



Nu på eftermiddagen har det också växlat mellan sol och moln, men inget regn.

2009-07-08 @ 15:11:38
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Fantastiska bilder där molnen återger sig själv i vattnet - du borde skicka dom till någon utställning!

2009-07-08 @ 22:44:20
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Tack för dina mycket snälla ord om mina fotografier! Dom värmer ska du veta! Kram! :-)

2009-07-08 @ 22:51:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0