Dagens Dagbok – Söndagen den 26 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med två fotografier).

Mobilen larmade klockan halvåtta som vanligt, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.

 

Jimmy sov, och skulle sova till tolv, som han nästan alltid gör när han är ledig.

 

Borzko satte sig och läste lite i sin bok, i väntan på att gymmet skulle öppna, för det öppnar inte förrän elva på söndagar på sommaren.

 

Jag satte mig också och läste en stund, i väntan på att mina föräldrar skulle bli klara, eftersom vi skulle promenera tillsammans.

 

Vid halvelvatiden så gick jag sen iväg och mötte upp med min mamma och min pappa. Vi gick sen ner till den fina promenadvägen vid sjön Magelungen. Gick nästan ända bort till slutet till vänster på sjön, vände där, och gick tillbaka.

 

Och sen så gick vi till Farsta Gård för att fika. Jag ringde Jimmy och frågade om han ville komma och fika med oss, och det ville han. Så han tog bilen och kom dit.

 

 

Efter en stund så ringde Borzko och sa att han var klar på gymmet, och då frågade jag om han också ville komma dit och fika, och det ville han förstås. Så efter en stund så kom han också dit.

 

 

Sen så satt vi där alla fem och fikade, pratade, och njöt av solen, som nästan hela tiden var framme.

 

Vid halvtvåtiden så sa vi hej då till mamma och pappa, och gav oss hemåt allihopa.


När vi kom hem så satte sig Jimmy på sitt rum, framför datorn. Borzko satte sig och läste lite i sin bok. Och jag satte mig med datorn en stund.

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Försökte skriva en kommentar nyss, vi får se om det blir dubbelt eller inte..

Jo, jag skrev:

Nu är ni nära nog stamkunder va? ;-D Det är väldigt vackert i omgivningarna så jag förstår ert val!

2009-07-26 @ 15:15:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jaså? Krånglar Blogg.Esse? Men det blev inte dubbelt i alla fall verkar det som.



Ja, vi är väl nästan stamkunder nu. Men det är så skönt att avsluta promenaden med en fika. Och det är ju finare att sitta där, än i centrum. Faktiskt så håller dom rätt så låga priser också.

2009-07-26 @ 15:20:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0