Dagens Dagbok – Tisdagen den 28 juli 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen. (Med fem fotografier).


Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma som vanligt, och varvade med lite bokläsning och datorstunder.

 

Vid kvart över fyra så kom Jimmy hem från jobbet, han hämtade bara upp mig, och så stack vi iväg till IKEA.

 

Det blev ju fel med kuddarna när jag var där förut tidigare i dag, så Jimmy var snäll och följde med mig så jag fick sällskap den här gången, och så passade jag på att bjuda honom på middag på IKEA.

 

 

Jag åt laxfilé med couscous och örtsås. Jättegott och prisvärt, som alltid på IKEA.

 

 

När vi hade ätit och fikat, så plockade vi ihop kuddarna, betalade, och åkte hem till Farsta igen.

 

Gick en sväng till Centrum efter att vi hade parkerat bilen, för vi hade varsitt ärende dit. Jimmy hämtade ut kontanter i Bankomaten. Och jag bokade tid hos min frisör på Frisörimperiet.

 

När vi kom hem så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Och sen så satte han sig framför datorn på sitt rum.

 

Jag höll på och fixade med lite allt möjligt en stund först. Och sen så satte jag mig i vardagsrummet med datorn och boken.

 

Och här kommer tre fotografier tagna hemma i dag:

 

Så här fint blev det i vårt sovrum, med dom nya kuddarna och dom nya kuddöverdragen.

 

 

Och så här fint blev det i vardagsrumsfönstret, med dom fyra nya blommorna.

 

 

Nu är min servis komplett. Nu har jag tjugofyra av varje av tallrikar, assietter, djupa tallrikar, skålar (skålrikar), och kaffemuggar. Och så har jag fyra vardera av runda och rektangulära uppläggningsfat.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

ÅÅÅÅåååh cous-couspytt, det är ju nästan så man längtar till jobbet,haha :-D

(fast jag kanske borde äta med Fredde på Ikea när vi ska dit?) ;-)

2009-07-28 @ 21:11:55
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är precis samma couscouspytt på IKEA som vi har på jobbet! Vi har nog samma leverantör. Supergott var det, men inte sjutton längtar jag till jobbet inte... Men ät middag där du när du är där med Fredrik! Det är alltid så himla god mat där. Och alltid bra priser. Vi äter alltid där, när vi handlar där.

2009-07-28 @ 22:17:36
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0