Dagens Dagbok – Tisdagen den 7 juli 2009 – Eftermiddagen.

Lagom tills jag kom in igen från min promenad, så kom regnet tillbaka. Och sen så var det regnigt större delen av eftermiddagen. Mörkt, grått, trist, och blåsigt var det också. Och åskan mullrade lite på håll också.

 

Jag satte igång med ett projekt, som jag gör varje sommar, och det är att göra våra nya scheman, arbetsinstruktioner, och en massa andra papper till jobbet. Allt det som vi kom fram till på vår tvådagarskonferens i juni, skriver jag rent, och gör snygga scheman och papper. Det brukar ta ungefär en effektiv arbetsdag i snitt, och sen så får jag ta ut det i komptid i höst.

 

Jag höll på med det större delen av eftermiddagen, men jag varvade hela tiden med annat också. Allmänt hushållsarbete här hemma, och lite andra göromål vid datorn.

 

Vid femtiden så kom Jimmy hem från jobbet, och då åt han och jag middag tillsammans. En fika och en pratstund blev det också. Och sen så duschade han och gjorde sig i ordning, och han satte sig sen framför datorn på sitt rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0