Dagens Dagbok – Torsdagen den 23 juli 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen. (Med nio fotografier).


Resten av eftermiddagen varvade jag mellan hushållsbestyr här hemma, bokläsning, och stunder vid datorn.

 

Vid halvfemtiden så kom Jimmy hem från jobbet. Han duschade då och gjorde sig i ordning, och sen så stack vi iväg med bilen vid femtiden, mot Heron City, för restaurangbesök och biobesök.

 

När vi kom dit vid halvsextiden, så gick vi först upp och köpte biljetter till bion.

 

 

Sen så gick vi till Pizza Hut. Jimmy bjöd mig på middag där, för det var han ”skyldig” mig sedan länge. Ingen av oss kommer faktiskt ihåg riktigt varför!

 

Jimmy sitter och väntar på maten.

 

 

Till förrätt så tog vi in heta vitlöksbröd med jalapeños på. Starka och goda var dom.

 

 

Jag tog in en pan pizza, en vegetarisk pizza, med mozzarella, fetaost, svarta oliver, och färska tomater på. Den var jättegod.

 

 

Jimmy tog också en pan pizza, fast en kebabpizza.

 

 

Jag drack vatten till maten, och Jimmy drack öl.

 

 

Och till efterrätt så tog jag in en glass. Jimmy hoppade över efterrätten och tog en öl till istället.

 

 

När vi hade ätit klart så gick vi en sväng till Media Markt. Gick runt en stund där och tittade på allt. Och sen så köpte jag färgpatroner till vår skrivare/scanner/kopiator.

 

Sen så gick vi till Willys och så köpte vi lösviktsgodis till bion. Och vi gick även förbi McDonalds och köpte varsin kaffe.

 

 

Och när tiden sen var inne, så gick vi till bion. Filmen gick på en liten salong, med bara åtta rader, och vi satt längst bak. Det blev mer folk sen, det var väl ungefär halvfullt.

 

 

Filmen vi såg var ”Terminator – Salvation", och den recenserar jag som vanligt i ett eget inlägg.

 

Vid strax efter elva så var filmen slut, och då körde vi hem. Det regnade något helt fruktansvärt när vi åkte hem, så det var jobbigt att köra.

 

Kom hem vid halvtolvtiden, och då gick Jimmy och la sig på en gång. Borzko låg redan och sov när vi kom hem.

 

Jag satte mig med datorn i knäet en stund. Och regnet vräkte ner utanför fönstret. Efter en stund så kom det ett åskväder också, och det blixtrande och åskade massor, så det var ju ingen idé att gå och lägga sig och försöka att sova.

 

Vid halvtvåtiden var ovädret över, och då gick jag och la mig.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Jag tror han är/var skyldig dig en middag eftersom du bjöd honom när han slutade snusa - han har ju börjat igen ;-) jag kan ha fel, men visst var det en anledning så god som någon? Trevlig kväll :-D

2009-07-24 @ 12:21:46
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Njae, var det det?!? Vi har för oss att det var något med någon efterskänkning av någon skuld, eller något med något lån?!? Men det spelar egentligen ingen roll, vi var båda säkra på att han sedan länge var skyldig mig en Pizza Hut-middag!



Ja, tyvärr så har han ju börjat att snusa igen... Tredje eller fjärde gången nu.



Det var en mycket trevlig och mysig kväll! :-D



2009-07-24 @ 12:26:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: sus

inte dags för en frågestund snart? :)

2009-07-24 @ 15:01:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sus: Jag vet inte! Tycker du det? ;-)

2009-07-24 @ 15:32:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: sus

ja det tycker jag faktiskt :D tycker inte du? ;)

2009-07-24 @ 16:45:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sus: Okej! Jag ska tänka på saken! ;-)

2009-07-24 @ 16:50:24
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0