Dagens Dagbok – Torsdagen den 9 juli 2009 – Morgonen + Förmiddagen.

Även i morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Jimmy hade gått upp klockan fem och åkt till jobbet som vanligt.


Borzko hade sin veckans lediga dag i dag. Hans mobil larmade klockan nio, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.

 

Ösregn här, hela natten, morgonen, och förmiddagen… :-(

 

Borzko och jag satte sen igång med att hjälpas åt med veckostädningen. Det vanliga blev det: dammsugning, torkning av golven, skurande av toaletten och badrummet, byte och tvätt av lakan, tvätt av kläder, byte och tvätt av handdukar, avtorkande på båda balkongerna, med mera.

 

Jag rensade också ur våra köksskåp. Slängde massor med gamla och udda grejer. Och jag ska också slänga vår gamla servis, så snart som jag har varit på IKEA och köpt en ny.

 

Jimmy kom förbi med sin stora lastbil vid elvatiden. Han hade haft en körning i närheten, och passade på att äta lunch hemma. Han var här i ungefär en timme, och åt, fikade, och pratade en stund.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Antar att du inte kommer bli ensam på IKEA....typisk IKEA dag idag! Men man måste ju utnyttja att det inte är något uteväder idag.



Själv tycker jag att mycket av hushållgrejerna på Ikea är ganska så dåliga, billigt producerat bra om man behöver massa nytt på en gång men skall man bara byta lite så brukar jag satsa på bättre kvalité.

2009-07-09 @ 12:28:30
Postat av: Liv

Tycker det verkar så skönt som du gör att du går upp i en bra tid och sedan fixar iordning dig direkt och så , så att du har hela dagen framför dig annars blir det lätt en vana att vakna sent och slöa sig och helt plötsligt är klockan halv ett. Fast man är ledlig liksom :)

2009-07-09 @ 16:34:28
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Nej, det var mycket folk på IKEA i dag. Men det gjorde inget, vi hade räknat med det, så det gick bra ändå.



Själv så älskar jag IKEA. Jag tycker att kvalitén är helt okej. Jag köper hellre billigt och byter ofta. :-D

2009-07-09 @ 21:14:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Liv: Ja, jag kan liksom varken sova länge eller ligga och dra mig. Jag mår inte bra då. Man ska göra som man själv trivs och mår bäst med tycker jag. :-D

2009-07-09 @ 21:15:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hejsan!

Efter du är en sån läslus undrar jag om du vet vilken exakt ordning Densie Rydbergs böcker kommer?



MVH Nathalie :)

2009-07-09 @ 21:33:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nathalie:



Väninnan

Storlek 37

O.S.A.



Jenny S

Matilde

Åse



Tillsammans

Tillsammans - Andra boken

Tillsammans - Tredje boken



2009-07-09 @ 21:39:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack tack tack så jätte mycket :)

2009-07-09 @ 23:59:40
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nathalie: Varsågod! Det var så lite så! :-D

2009-07-10 @ 13:58:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0