"24 timmar i oktober" av Caroline Giertz - 2007 - Bok.



---------    

Recension av boken: "24 timmar i oktober" av Caroline Giertz (2007) (Genre: Svensk Skönlitteratur). 

---------   


"Eva-Maria lever tillsammans med tre barn, hund och maken Karl i ett radhus på medelklassavstånd från Stockholm city. Eva-Maria la konstnärskarriären på hyllan för att ta hand om familjen och har inte sovit på eoner känns det som. När hon ser sin man hångla upp dagisfröken faller hennes värld samman. Hon lämnar familjen och radhuset åt sitt öde och drar in till stan. I en stol hos innefrisören Pellegrini hittar hon nyckeln till sitt inre och till huvudstadens glamorösa uteliv, allt medan familjen och radhuset förfaller.

24 timmar i oktober är en pricksäker revanschroman i rasande tempo. Här ryms humor och värme, parat med bitande ironi och stor ömhet för romangestalterna. Det finns inga patentlösningar för ett bra familjeliv.
"


(Kopierat från adlibris.se) 


---------    


För ett par veckor sen så läste jag romanen "Stor" från 1993 av Caroline Giertz, och jag tyckte att den var mycket bra, och kände att jag definitivt ville läsa mer av samma författare. (Här är en länk till min recension på "Stor".)


Nu läste jag romanen "24 timmar i oktober" från 2007 av Caroline Giertz, och den var ännu bättre. En av dom roligaste böcker som jag har läst på länge, men också med djup, vemod, och värme. Jag kan verkligen rekommendera den. ///Bim.  

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0