Dagens Dagbok – Fredagen den 19 juni 2009 – Eftermiddagen + Kvällen. (Med fjorton fotografier).


Eftermiddagen och kvällen blev nästan exakt som jag beskrev den i inlägget tidigare.

 

Jag gick hem till mamma och pappa vid ettiden. Satt och fikade och pratade en stund först. Sen så småningom så började jag att fixa i ordning maten.

 

Borzko kom vid tretiden.

 

Och sen så kom Jenny, Jocke, och Tindra vid fyratiden.

 

Vi åt sen allihopa midsommarmiddag. Och efter middagen så blev det kaffe och efterrätt.

 

Vid sjutiden så åkte Jocke och Tindra hem till Tumba.

 

Och vid åttatiden så åkte Jenny till jobbet, för att jobba ett nattpass mellan tio i kväll och sju i morgon bitti.

 

Vi fyra som var klar spelade då ett parti Canasta. Jag och mamma vann, som vanligt.

 

Sen vid tiotiden så gick Borzko och jag hem. Och så satt vi och slappade i sofforna uppe i vardagsrummet. Pratade, åt och drack lite gott, och läste i våra böcker.

 

Här kommer fjorton fotografier från i dag:

 

Lite av det goda som vi åt.

 

 

Mamma och pappa har så trivsamt kök i deras nya lägenhet tycker jag.

 

 

Dom här blommorna köpte jag med mig till mamma och pappa, från Torget.

 

 

Pappa sitter och läser tidningen på deras mysiga och inglasade balkong.

(Han har varit hos läkaren och tagit bort någon liten grej på kinden, det är därför han har en lapp där.)

 

 

Borzko sitter också och läser tidningen.

 

 

Pappa, Jocke, Tindra, och Jenny.

 

 

Tindra, Jenny, Borzko, och mamma.

 

 

Jordgubbar med vaniljglass och chokladglass.

 

 

Fikadags.

 

 

Jag tror att jag aldrig har sett Farsta Centrums parkering så tom någon gång, klockan sju en fredagskväll.

 

 

Jenny bättrade på sminket lite innan hon skulle iväg till jobbet, och då sminkade hon även mig lite.

(Jag är så van nu att alltid ha glasögon, så jag tycker att jag ser konstig ut utan dom.)

 

 

Så här är jag mer van att se mig. Och jag tycker att jag ser bättre ut så.

 

 

Vädret var väldigt omväxlande hela eftermiddagen och kvällen. Sol, moln, och regn, om vartannat.

 

 

Mammas fina blommor, och små midsommarstänger, i hennes köksfönster.

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Tack för att vi fick följa med på ditt trevliga firande med familjen, molnbilden var häftig!

2009-06-20 @ 10:16:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran! Varsågod! Det var så lite så! Jag delar gärna med mig! (Men jag saknade bilder från ditt firande i går).

Ja, molnbilden blev rätt så bra faktiskt! ;-)

2009-06-20 @ 10:20:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0