Dagens Dagbok – Söndagen den 21 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med två fotografier)

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn.


Borzko var inte hemma. Han hade gått upp klockan halvsex och åkt iväg för att jobba extra i dag.

                        
Jimmy var inte heller hemma. Han var fortfarande kvar i Norrtälje.

 

Solen strålande från en klarblå himmel på morgonen, och väderprognosen sa att det skulle fortsätta så hela dagen. Så jag packade en väska, och så åkte jag iväg till Farstastrandsbadet.

 

Jag var där vid halvtiotiden, och jag var helt ensam på hela stranden. Några stycken till kom sen efter ett tag. Jag låg där i min solstol, och solade, och njöt av den sköna värmen, och hade tänkt göra så ett bra tag.

 

 

Men bara efter en timme så kom molnen… Större och större, och mörkare och mörkare… Kallt blev det… Och inte verkade dom vilja försvinna… Så vid strax efter halvelva så packade jag ihop mina grejer och åkte hem.

 

När jag kom hem så höll jag på med diverse hushållgöromål här hemma en stund. Och utanför fönstren så var det molnigt i ett par timmar.

 

Men vid ettiden, precis lagom tills solen kommer till vår lilla uteplats, så försvann molnen. Så då tog jag med mig min bok: ”Dykaren” av Håkan Östlundh, och så satte jag mig i solen på uteplatsen och läste, solade, fikade, och njöt.

 

Vid tvåtiden så kom Borzko hem från jobbet. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Och sen så blev det en fika och en pratstund.

 

Vid tretiden så kom Jimmy hem från Norrtälje.

 

Sen vid halvfyratiden så åkte Borzko iväg med bilen, för han skulle hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Jimmy och jag åt middag vid halvfyratiden, uppe på den övre balkongen.

 

Sen vid fyratiden så stack Jimmy iväg, för han skulle jobba några timmar på eftermiddagen, och på kvällen.

 

Jag satt sen resten av eftermiddagen på den övre balkongen. Först i solen med boken, och sen, när jag tyckte att det nog fick räcka med sol på min kropp i dag, så satte jag mig i skuggan med datorn.

 

Dagens outfit:

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Verkade som du haft en bra midsommar!

Några planer för kommande sommarveckor?



PS höll på att missa att skriva mitt namn men nu slapp du leta efter ipnummer ;-)

2009-06-21 @ 18:30:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, midsommaren var lugn och mysig, med trevligt sällskap.



Inga direkta planer har jag framöver.



Oftast så känner jag igen stilen på dom människor som ofta kommenterar. Så då brukar jag bara söka bekräftelse på vem det är, bland IP-numren. Jag tycker att det är trevligare att veta vem det är som kommenterar.

2009-06-21 @ 18:35:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Hoppas det blir ännu bättre väder i morgon :-) Fast jag har ju tänkt träna och handla då iofs... men om det är fint på kvällen ska vi grilla iallafall :-D

2009-06-21 @ 23:24:52
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det verkar ju som om det ska bli bättre väder i morgon. Så vi får väl hoppas på det. Och jag ska inte träna, och inte handla! ;-)

2009-06-21 @ 23:41:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0