Dagens Dagbok - Tisdagen den 2 juni 2009 - Arbetsdagen + Eftermiddagen + Kvällen.

Jobbade som vanligt i går också. Och precis som under måndagen, så var jag först en stund i skalen och förberedde grönsakerna. Sen så var jag i diskrummet och tog hand om förmiddagsdisken. Och efter det så stannade jag kvar i disken under lunchrusningen, och jobbade som tredjeman.


Vi serverade spaghetti och köttfärssås. Och vår salladsbuffé.


Fulltalig personalstyrka var vi, allt flöt på bara bra, och ingenting speciellt hände.




När arbetsdagen egentligen var slut, klockan två, så var vi sju stycken som stannade kvar för att jobba med niornas bal.


Vi höll på större delen av eftermiddagen med att förbereda till balen.


Vid fyratiden så tog vi en rast, och åt middag, samma mat som vi senare skulle servera till gästerna.


Det var kycklingfilé med potatisgratäng + blandad sallad och kall bearnaisesås. Till efterrätt så fick dom kladdkaka med vaniljglass.


När gästerna hade ätit, så diskade vi all disk, och städade i ordning lite.


Klockan halvnio så var vi klara och då gick vi hem. Sex och en halv timmes övertid blev det.




Kom hem framåt niotiden. Var jättetrött efter den långa arbetsdagen, och också trött på min eländiga tandvärk.


Satt en kort stund vid datorn. Och hade en pratstund med Borzko. Sen så blev det sängen.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad gott det lät med kycklingfile med potatisgratäng, jag blev riktigt hungrig nu :-)



Visst var det samma mat ifjol om jag inte minns helt fel?

2009-06-03 @ 23:54:14
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, det var gott! (Fast jag åt morotsbiff och inte kycklingfilé).



Förra året hade vi potatisklyftor tror jag. Och blåbärspaj.

2009-06-05 @ 18:59:13
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0