Dagens Dagbok – Tisdagen den 30 juni 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med tre fotografier).

I morse så larmade också mobilen klockan halvåtta. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i mobilen.

 

Jimmy hade gått upp klockan fem, och åkt iväg till jobbet.

 

Borzko har ju semester den här veckan, och hans mobil larmade klockan nio. Han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr.

 

Vid strax före tio så gav vi oss båda två iväg till Farstastrandsbadet, och vi var där vid tiotiden. Tionde dagen i rad på stranden i dag.

 

Sen så blev det fyra härliga timmar i solens sken. Och dopp i sjön Magelungen blev det också. Vid serveringen så stod det att det var tjugofyra grader i vattnet och tjugonio grader i luften.

 

Min pappa kom dit vid elvatiden, och stannade också sen till tvåtiden. Han tog sig sitt första bad för i år också. Mamma mådde tyvärr inte riktigt bra i dag, så hon var inte med till badet.

 

 

Vid halvettiden så kom Jimmy dit en stund. Han skulle ta lunch, och var i närheten. Så han ringde, och så kom han dit. Jag och Borzko bjöd honom på lunch från serveringen på badet. Han stannade i ungefär en timme, och sen så tog han sin lastbil och åkte iväg för att jobba igen.

 

 

Efter fyra timmar i solen så tyckte vi att det fick räcka, och packade ihop. Borzko gick direkt till Farstahallen för att träna, och jag åkte hem. 

 

När jag kom hem så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma en stund. Och sen så satte jag mig uppe på vår övre balkong, i skuggan, med datorn och boken.

 

Borzko kom hem från gymmet vid strax före halvfem. Och strax efter halvfem så kom Jimmy hem från jobbet.

 

Vi åt sen middag alla tre tillsammans vid femtiden, uppe på vår övre balkong. Mysigt att äta middag tillsammans alla tre, det är tyvärr inte så ofta vi gör det.

 

 

Efter middagen sen så satte sig Jimmy på sitt rum, framför datorn. Borzko och jag satt kvar uppe på vår övre balkong. Borzko läste i sin bok, och jag satt med datorn.

 



Kommentarer
Postat av: Mila

Vad åt ni till middag?

2009-06-30 @ 18:16:23
Postat av: Snurran

Synd att din mamma inte mådde så bra idag, hoppas hon snabbt blir bättre!

2009-06-30 @ 18:32:31
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mila: Lite blandat från frysen! ;-)

2009-06-30 @ 18:43:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jättesynd. Jag hoppas också att hon snart mår bättre. Tyvärr så är det nog mest psykiskt... :-(

2009-06-30 @ 18:44:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Hoppas din mamma kryar på sig och mår bättre snart.

2009-06-30 @ 19:55:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Tack.

2009-06-30 @ 20:12:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0