I dag så fick jag en bok helt gratis, av författarinnan själv! ;-D



Häromdagen så fick jag ett mail, av en för mig okänd författarinna. som heter Gunborg Sahlin. Hon hade läst mina bokrecensioner i min blogg, och undrade om jag ville recensera hennes böcker.

Jag googlade på hennes två böcker och tyckte att dom såg intressanta ut. Och så skrev jag tillbaka till henne, att så fort jag hittade hennes böcker i pocket, eller på Tradera, så skulle jag läsa och recensera dom. För jag hade inte lust att köpa dom inbundna till fullpris när jag inte visste så mycket om dom.

Då mailade hon tillbaka till mig igen, och sa att hon kunde skicka mig hennes första bok helt gratis, om jag sen ville recensera den. Och självklart så ville jag det!

I dag så kom hennes första bok: "Tethys Pool Position" med posten. Jag ska läsa den så snart som möjligt, och sen så ska jag recensera den. Jag hoppas verkligen att jag tycker om den, för det vore roligare att få skriva en positiv recension, eftersom hon har varit så snäll. Men självklart så kommer jag att vara ärlig.

Tycker jag om boken, så kommer jag att köpa hennes andra bok: "Tethy, bara Tethy". Och då kommer jag att köpa den i inbunden och till fullpris, eftersom jag redan har fått en bok gratis.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Om hon vill att du ska recensera hennes böcker så ska hon givetvis utan förbehåll skicka samtliga exemplar till dig gratis. Varför ska du marknadsföra hennes böcker GRATIS FÖR HENNE och med en KOSTNAD FÖR DIG?



2009-06-30 @ 21:04:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Sånt där bryr inte jag mig om. Om jag vill, så gör jag det. Och vill jag inte, så gör jag det inte. Jag recenserar ju massor av böcker, helt gratis. I och för sig har ju inte dom författarna bett mig att göra det. Men ändå. Tycker jag den första är bra, så köper jag den andra boken, för att jag vill göra det. Tycker jag inte den är bra, så köper jag den inte. Vill hon då skicka mig den andra boken, så får hon göra det.

2009-06-30 @ 21:19:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Vad kul! Längtar på att få läsa rescensionen ;)

2009-06-30 @ 21:57:21
URL: http://phan.blogg.se/
Postat av: Snurran

Vad roligt! Tänk vad bloggande kan leda till mycket skoj! :-D

2009-06-30 @ 22:01:03
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sigrid: Ja, jättekul! :-D Recensionen kommer inom dom närmaste dagarna! :-)

2009-06-30 @ 23:41:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag blev jätteglad! Och lite förvånad! Men kul att folk gillar mina recensioner! :-)

2009-06-30 @ 23:41:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vad kul!



Idag får vi svalka oss lite!..men blev lite förvånad att det började regna sekunden efter jag sett på väderleksrapport där de inte sa något om regn. Kanske din mamma känner sig bättre när det blir lite svalare.

2009-07-01 @ 07:21:47
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, jättekul!

Men tråkigt med molnigt och regn i dag...

2009-07-01 @ 09:04:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0