"Svart cirkel" av Jonas Moström - 2006 - Bok.



---------    

Recension av boken: "Svart cirkel" av Jonas Moström (2006) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Kriminalromaner)

---------   


"Rick Johnson, sångaren i ett av världens mest berömda band, påträffas död på sitt rum på hotell Knaust i Sundsvall. Kommissarie Jonas Axberg, som egentligen har nog med sina egna bekymmer, påbörjar en utredning som pekar på ett obehagligt förflutet hos rockstjärnan. Vad är det som nu, efter så många år, har hunnit ifatt Rick? Och varför fann polisen honom skjuten med en porrtidning, med namnet Eva skrivet mitt på uppslaget? Det finns ett vittne, som kan ha sett mördarens ansikte. Problemet är bara att hon ligger i koma på Sundsvalls sjukhus.

Jonas Moströms andra bok om kommissarie Axberg och läkaren Jensen är en suggestiv och tät kriminalroman. Vilka krafter driver en person som utnyttjar en individ i beroendeställning och tvingar henne att begå värsta tänkbara brottet att mörda en annan människa?"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Jag läste Jonas Moströms första bok, "Dödens pendel", för en månad sen, och tyckte att den var jättebra. (Recension finns via den här länken). Nu läste jag hans andra bok i samma serie, och den var precis lika bra som den första. Jag ser verkligen fram emot flera böcker i serien, och kan rekommendera hans böcker, om man gillar svenska deckare. ///Bim.  

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------   


Kommentarer
Postat av: LIsa

Jonas moström har kommit med 2 til böcker efter denna. Har läst nummer 3 Hjärtans mörker i serien och den var också väldigt bra och den 4:e ska jag läsa snart.

2009-06-18 @ 07:50:43
URL: http://ladyliz.bloggagratis.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisa: Ja, jag har kollat in båda. Hjärtats mörker har precis kommit ut i pocket, så den ska jag beställa snart. Den fjärde får kanske vänta lite.

2009-06-18 @ 08:54:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0