Dagens Dagbok - Fredagen den 6 mars 2009 - Arbetsdagen. (Med ett fotografi).


Jobbade förstås även på veckans sista vardag. Och även i dag så var jag först den första halvan av dagen i skalen och fixade grönsakerna. Och sen så var jag den andra halvan av dagen i diskrummet och hade hand om diskplockningen och grovdisken.


I dag så stod det "Blandat från frysen" på matsedeln. Och det innebär ju förstås att vår husmor och våra kokerskor tar reda på överblivna kartonger från tidigare serveringar. Så skickningarna fick lite olika maträtter. Och hos oss så serverade vi bland annat gulaschsoppa, fullkornspasta, nötfärsbiffar, korv, och pannkaka. Och som alltid så hade vi förstås vår salladsbuffé också.


En av kollegerna var fortfarande ledig i dag, så vi var en personal färre än vad vi skulle vara. I dag så blev det en ganska så hektisk dag, både i diskrummet och ute i matsalarna. Men det mesta flöt ändå på rätt så okej ändå.


Till eftermiddagsfikat i dag så bjöd jag mina kära kollegor på två sorters glass och två sorters sorbet. Och själv så fick jag en fin bukett tulpaner av dom. För jag fyller ju år i morgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0