Dagens Dagbok - Lördagen den 14 mars 2009 - Eftermiddagen + Kvällen. (Med femton fotografier).


Borzko kom hem från jobbet vid elvatiden. Och då gick han och la sig för att sova i ett par timmar.


Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. Frukost för honom, och lunch för mig då. Och sen så duschade han och gjorde sig i ordning.


Vid ettiden så åkte jag och Jimmy iväg med tunnelbana - pendeltåg - pendeltåg - och buss, hem till Jenny och Jocke i Tumba. Lite drygt en timme tar det att åka kommunalt dit, mot prick en halvtimme med bil.


När vi kom dit så var Jockes mamma och hennes särbo där. Och också Jockes syster Jessica, hennes sambo Robban, och deras två barn Svea och Elis. (Här är en länk till Jessicas Blogg.)


Dom kunde inte vara där på kvällen, så dom kom på dagen istället, för att fira Jenny och Tindra.


När Jimmy och jag kom, så satt alla och fikade, så vi satte oss också med dom en stund och pratade.


Så småningom sen så började Jenny och jag att fixa i ordning allt ätbart till kvällen. Vi hade som typ buffé med massor med olika sorters plockmat.


Här står Jenny och jag i köket och fixar i ordning allting.





Tindra ligger i soffan och tittar i böckerna som hon fick av oss.





Bordet är färdigdukat med allt gott.









Jockes släkt åkte sen hem. Och sen vid sextiden så kom dom övriga gästerna.


Vi blev fjorton stycken: jag, Borzko, Jimmy, Jenny, Jocke, Tindra, Mamma, Pappa, Borzkos Mamma Dragica, min syster Anette, Anettes sambo Kenneth, min systerson Mathias, min systerdotter Maria, och Marias sambo Patric.


Både jag, Jenny, och Tindra blev uppvaktade med presenter på våra födelsedagar.


Vid halvsjutiden så satte vi oss och åt, åt, åt, åt, och drack. Och sen så satt vi där i ungefär en och en halv timme, tills klockan åtta.







Klockan åtta så bänkade vi oss förstås framför teven för att titta och lyssna på Melodifestivalen. Vi hade, som alltid, vadslagning. Alla som ville, la en hundralapp på det bidrag som man trodde skulle vinna. Inte på det bidrag som man ville skulle vinna alltså, utan på det som man trodde skulle vinna.







Vi blev elva stycken som var med och spelade, så hade jag haft tur så hade jag kunnat vinna elvahundra kronor. Men för första gången så var det ingen som vann! Vi har gjort så här i många år, och det är alltid någon som har vunnit. Och ibland har det varit flera som har fått dela på vinsten. Men i år så hade ingen satsat på "La Voix" med Malena Ernman. Så alla fick tillbaka sina pengar. (Jag hade vinnarlåten som nummer tre.)


Och det var ju en väldigt spännande och oförutsägbar Melodifestivalsfinal i år.


Mamma och Dragica i sina fina tröjor. Dom fick likadana tröjor av mig i julklapp, och båda två hade satt på sig dom i dag!





Vi fikade under festivalen, och åt en massa choklad, godis, chips och sånt. Gott att dricka fanns det förstås också.


Här sitter Tindra och Jenny och öppnar presenter.






Vid tiotiden, när festivalen var slut, så körde Borzko hem sin Mamma Dragica till Hallunda igen. Och vid halvelvatiden så åkte Anette, Kenneth, Mathias, Maria, och Patric hem.


Jag ställde mig då och diskade upp all disk. Och vi hjälptes också åt att fixa i ordning det mesta efter kalaset.


Jag får en kram och en puss av Jenny för att jag diskar.





Sen vid elvatiden så åkte jag, Borzko, Jimmy, Mamma och Pappa hem till Farsta. Släppte av Mamma och Pappa, och vi var hemma vid halvtolvtiden. Borzko gick då och la sig direkt, för han kände sig inte riktigt bra. Jimmy och jag satte oss vid våra datorer. Jag gick sen och la mig vid halvettiden.


Det här fick jag i födelsedagspresent:


Av Jimmy, Jenny, och Jocke fick jag ju biljetterna till Metallica-konserten i Globen förra lördagen. En av dom bästa presenterna som jag någonsin har fått!


Av Borzko så gick jag ett jättefint halsband i silver, i form av en dödskalle. (Tyvärr så lyckades jag inte få någon skarp bild på den.)





Av min Mamma och Pappa fick jag femhundra kronor.


Av Dragica fick jag femhundra kronor plus en bukett rosor.


Av Anette, Kenneth, Mathias, Maria, och Patric fick jag ett fint blomsterarrangemang och en ask med fin choklad.






Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad kul att du länkar till min blogg! =)

Hade jag stannat o tittat på melodifestivalen med Er, och lagt 100 kr, så hade jag vunnit. Jag trodde att Malena skulle vinna, helt otippat, men höll på bidrag nummer 8 =)

2009-03-15 @ 11:23:37
URL: http://jessapessa.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jessica: Vad synd att du inte var kvar då! För det var lite trist när ingen vann... Hon var ju tippad i tidningarna, men ändå var det ingen av oss som satsade på henne. Var mest på Caroline, H.E.A.T, EMD, Måns, och Alcazar.



Ha en bra dag! Kram! :-D

2009-03-15 @ 11:28:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Joakim Eriksson

Tack för igår, hälsar jag och Tindra!

2009-03-15 @ 11:53:34
URL: http://jocketheman.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Joakim Eriksson: Och tack det samma till dig och Tindra, från mig, Borzko, och Jimmy! Kram! :-D

2009-03-15 @ 11:57:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det låter som att ni hade en jättetrevlig kväll - men med mycket disk dårå ;-) Låten var ju helt otippad för mig, så jag förstår varför ingen gissade på just den. Jag trodde på Måns - men hoppades förstås på Caroline

2009-03-15 @ 17:28:51
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det var en jättetrevlig kväll! Det har vi alltid när vi träffas med familjer och släkten!

Disken gör jag gärna! Inget problem för mig!

Låten var ju faktiskt förhandstippad i tidningarna, och hade lägst odds hos spelbolagen, så det var konstigt att ingen av oss satsade på den.

2009-03-15 @ 19:48:09
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Verkar ha varit en jättetrevlig fest! och vad fina mammorna var i tröjorna, de passade lika bra idem båda två! Vi firade ju mammas 60-årsfest i lördags och hade det jättetrevligt vi med. det är roligt när man får träffas sådär allihopa.

2009-03-16 @ 15:02:53
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, det var en supertrevlig kväll! Och jag tyckte också att min kära Mamma och min kära Svärmor var jättefina i sina tröjor! Dom skrattade gott när dom såg varandra!



Kul att ni också hade det trevligt på din Mammas 60-årsfest!

2009-03-16 @ 15:28:41
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0