Dagens Dagbok - Onsdagen den 4 mars 2009 - Eftermiddagen.

Även i dag så åkte jag direkt efter jobbet hem till min Mamma och Pappa i Örby. Vi fyllde bilen med påsar, kassar, väskor och kartonger, och så åkte vi till deras lägenhet i Farsta.


Jimmy mötte även i dag upp med oss där. För han var ledig från jobbet på grund av arbetsbrist i dag också.


Vi packade upp lite grejer och höll på och fixade med allt möjligt i lägenheten sen en stund.


Sen så gick vi ner till Centrum, för Mamma och Pappa skulle handla några grejer till lägenheten. Det blev inköp på Clas Ohlson, Åhléns, och Hemköp.


När vi var klara med deras inköp så åkte vi alla fyra hem till mina föräldrar i Örby. Där hjälpte Jimmy sin Morfar med att plocka ner ett skåp som satt fastskruvat på väggen, och att ta ner en taklampa.


Jimmy och jag tog sen med oss lite prylar, och sen så åkte bara vi två till Farsta. Vi gick först till Mammas och Pappas lägenhet och lämnade av alla saker där.


Sen så gick vi till Centrum igen, för jag hade några ärenden att uträtta. Först så gick vi till  FrisörImperiet och jag beställde tid för klippning, slingning, och fixning och bryn och fransar. Jag fick tid hos Melek klockan tre i morgon.


Sen så gick vi till HemKöp och hämtade ut ett bokpaket. Till SpecSavers och köpte rengöringsspray till glasögonen. Till Åhléns för inköp av parfym och mascara. En tidning, Situation Stockholm, köpte jag på Torget av en försäljare. Och allra sist så gick vi till Konsum där jag köpte två olika sorters glass, och två olika sorters sorbet, som jag ska bjuda mina kollegor på jobbet på, på fredag.


När vi kom hem så åt vi middag. Och sen blev det en fika efter också. Efter det så satte sig Jimmy på sitt rum framför datorn. Och jag höll på med diverse hushållsgöromål här hemma.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att få tid för klippning så snabbt! Ibland får man vänta så himla länge tycke jag.. :-/ Längtar till fikat på fredag :-D

2009-03-04 @ 20:12:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, jag kände att jag vill var fin inför FLYTTEN och METALLICA!



Hahaha! Det förstår jag! Du och jag får väl äta upp allt som är kvar sen när alla andra har tagit! ;-)

2009-03-04 @ 21:07:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

MMMM :-D Husmor gillar inte glass, två är lediga... :-D ;-D

2009-03-04 @ 21:35:22
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Hahaha! Precis! ;-) Men det är ju så himla svårt att hitta något som alla tål, utom glass. Med en minus laktos, en minus ägg, en minus nötter och soja, och en minus gluten. Så det fick bli vanlig glass och sorbetglass. :-)

2009-03-04 @ 21:40:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0