"Skulden" (Plain Truth) av Jodi Picoult - 2000 - Bok



---------    

Recension av boken: "Skulden" (Plain Truth) av Jodi Picoult (2000) (Genre: Skönlitteratur)

---------   


"Det värsta brott en människa kan begå ...

Försvarsadvokaten Ellie Hathaway står inför sitt livs svåraste uppdrag. I en lada i en fridfull småstad har ett dött spädbarn hittats - gömt i höet. Den unga amishkvinnan Katie, på långt håll släkt med Ellie, blir anklagad för brottet men nekar till allt.

Ellie måste komma Katie in på livet och ta reda på om hon är skyldig. Och försvara en människa som kanske mördat sitt eget barn?
"


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


För en liten tid sen så läste jag "Allt för min syster" av Jodi Picoult. (Recension på den finns HÄR.) Den var så bra, så jag ville läsa fler böcker av henne. Nu i dag så har jag läst "Skulden". Den var också jättebra. Kanske inte riktigt lika bra som "Allt för min syster", men nästan. Inte lika gripande, men däremot så var det väldigt intressant att läsa om Amish-folket. Och jag ska definitivt läsa dom övriga tre böckerna av Jodi Picoult som finns på svenska. ///Bim.  

---------   

Betyg:  4 av 5.  

---------   


Kommentarer
Postat av: Sanna

jag får så mkt inspiration av dina bokrecensioner alltså:)! Så kul!

Läste att du läst ut boken "14år till salu" för några dagar sedan, så jag köpte den idag :) och den verkar bra /hemsk :)

2009-03-22 @ 20:21:02
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Sanna: Vad glad jag blir! Att jag inspirerar dig med mina bokrecensioner! :-D Det är ju liksom det jag vill! När man själv gillar en bok mycket, så vill man ju att alla andra ska läsa den och gilla den också!



"14 år till salu" var jättebra. "B.O.A.T.S"-böcker är ju alltid lite speciella, men den var väldigt bra skriven av en journalist. (Hon kommenterade förresten i det inlägget!)



Och ska du läsa Jodi Picoult, så läs "Allt för min syster" för den är fantastisk!



Kul att du läser, och kul att du kommenterar! Ha nu en skön kväll!

2009-03-22 @ 20:25:53
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0