Dagens Dagbok - Söndagen den 17 maj 2009 - Morgonen + Förmiddagen. (Med två fotografier).

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn under tiden.


Borzko vaknade och gick upp klockan nio. Efter en liten pratstund då, så gick jag iväg ut på en promenad vid kvart över nio.


Borzko skulle gå iväg till Farstahallen för att träna, efter att han hade gjort sig i ordning och ätit frukost.


Jimmy var inte hemma. Han sov hos en kompis, efter festen som dom var på i går.


Eftersom jag promenerade in till stan i går, så bestämde jag mig för att promenera här i Farsta i dag. Så jag gick ner mot sjön Magelungen, och så gick jag på den fina promenadvägen längs sjön.


Jag gick bort till där sjön "slutar och vänder", vid infarten mot Fållan, och där vände jag och gick tillbaka igen. Cirka en och halv timme tog det.


Sen ringde jag min mamma och pappa och frågade om dom vill promenera lite och sen fika med mig, och det ville dom.


Satte mig vid Farstastrandsbadet och väntade in dom. Läste i min bok under tiden.


När dom sen kom så gick vi en promenad på lite drygt en halvtimme längs vattnet. Och sen så gick vi bort till Farsta Gård för att fika.



Kaffe och en ostfralla blev det för mig. Och vi satt sen länge där och pratade och njöt av solen.



Sen så gick vi hemåt. Och jag gick med mamma och pappa hem en snabbis, för att läsa och fotografera artikeln i Dagens Nyheter i dag om Caroline af Ugglas, där syrran och jag också var med på en bild.


Jag gick sen hem, och kom hem vid ettiden. Borzko hade precis kommit hem från gymmet då. Lite lätt lunch och en fika blev det då.


Kommentarer
Postat av: Snurran

Trevliga bilder på dina föräldrar :-) Kul att ni var med i tidningen också.

2009-05-17 @ 22:11:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Dom är ju så söta! ;-)

Och syrran och jag har blivit riktiga linslusar! ;-D

2009-05-18 @ 16:06:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0