"Sekten" (China Lake) av Meg Gardiner - 2002 - Bok.



---------    

Recension av boken: "Sekten" (China Lake) av Meg Gardiner (2002) (Genre: Skönlitteratur / Kriminalroman)

---------   


"Evan Delaney är jurist och privatspanare, bosatt i Santa Barbara i södra Kalifornien. Hennes bror Brian är stridspilot, stationerad på basen China Lake. Efter att hans fru Tabitha lämnat honom och sonen Luke fråntas hon vårdnaden om barnet. Evan får ansvar för sin älskade brorson då Brian är på olika militära uppdrag. Hon blir chockad när hon får veta att svägerskan värvats av en fanatisk religiös sekt som kallar sig "De Utvalda". En hård kamp om Luke inleds nu och Evan är fast besluten att skydda honom. Men sekten skyr inga medel för att nå sitt mål, inte ens barnarov och mord. Evan tvingas använda både list och våld och uppbåda allt sitt mod för att frita pojken."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Den här boken tyckte jag verkade så himla bra, när jag läste om den. Och handlingen var det väl inget fel på. Men jag tyckte att den var konstigt och rätt så dåligt skriven. Men den var ändå såpass okej, så jag läste i alla fall ut den. Men den är väl inget som jag direkt rekommenderar. ///Bim.  

---------   

Betyg:  2,5 av 5.  

---------   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0