Dagens Dagbok – Fredagen den 27 november 2009 – Hela Dagen. (Med fyra fotografier).


Jobbade förstås först precis som vanligt. Och som tidigare i veckan så var jag först i skalen med grönsakerna, och sen i lilla matsalen som försteman. Vi serverade lasagne i dag. Fulltalig personalstyrka var vi, allt flöt på bara bra, och ingenting speciellt hände. Min kollega Snurran i bloggen Filijokus Funderingar har lagt in några bilder från jobbet i dag, så jag länkar till henne om ni är intresserade av att se vårt fina adventspynt på jobbet.


Åkte sen hem direkt från jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade haft sin veckans lediga dag. Jag hämtade bara upp honom med bilen, och sen så åkte vi båda två för att möta upp med Jenny och Jocke som var ute på shoppingrunda.


Jenny och Jocke hade varit i Skärholmens Centrum och shoppat kläder. Sen så hade dom gått till IKEA, och där möttes vi upp.


Först så gick vi runt och plockade ihop det vi skulle köpa, och tittade på lite allt möjligt. (Jag köpte tre badlakan). Sen när vi var klara så gick vi upp till restaurangen och åt middag.



Jag åt en vegetarisk tortillas.



Vi åkte sen en sväng till MediaMarkt där det också blev lite shopping. (Jag köpte ett tevespel).


Sen så åkte vi alla fyra hem till Jenny och Jocke i Tumba. Vid halvsjutiden så kom även Jimmy dit, direkt från jobbet. Han hade jobbat över, så det blev en lång dag för honom med tolv timmars jobb.


Vi fikade alla fem, med lussebullar som vi hade köpt utanför IKEA. (Jocke provar Jennys nya hörlurar som hon köpte på MediaMarkt).



Vid halvniotiden sen så åkte vi därifrån. Jag och Borzko åkte direkt hem i vår bil. Jimmy skjutsade Jenny till jobbet först i sin bil, för hon skulle jobba ett nattpass.


När vi kom hem så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Och vi gjorde i ordning lite gott att äta och dricka.


Vi satte oss sen och tittade och lyssnade på ”Idol” vid halvtiotiden, för jag hade satt det på inspelning. Och även ”Idol – Eftersnack” på TV400 tittade vi sen också på.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0