Dagens Dagbok – Måndagen den 23 november 2009 – Kvällen.


Gick iväg vid halvfemtiden, till centrum och till tunnelbanan. Åkte till Skanstull, och sen till Frans Schartaus Gymnasiums Aula. Mötte upp med min storasyster Anette där vid femtiden. Stod och köade i foajén till klockan halvsex, då insläppet började. Vi fick våra vanliga platser längst fram. Satt sen och pratade i en timme och väntade på att ”Kör för alla!” skulle börja.

 

Vi tränade sen på den låten som vi ska sjunga när Frida Öhrn besöker oss, den sista gången på terminen, den 7 december. Och så tränade vi på dom sex låtarna som vi ska sjunga på konserten på Centralen, den 8 december.

 

Lika roligt som vanligt var det. Och vår en timme och en kvarts körtid gick lika fort som vanligt också. Vi drog över i ungefär tio minuter också.

 

Jimmy hade varit på möte på jobbet, och det slutade halvåtta. Sen så var han så snäll så han kom direkt och hämtade mig utanför kören. Så jag var hemma tjugo minuter tidigare mot vad jag brukar vara.

 

När vi kom hem, vid kvart över åtta, så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning. Middag hade han redan ätit, för det fick dom på mötet på hans jobb. När han sen var klar så satte han sig på sitt rum, framför datorn.

 

Jag höll på och plockade och fixade med lite här hemma en stund. Och sen så satte jag mig i köket med datorn.

 

Borzko kom hem från jobbet vid niotiden. Middag hade han redan ätit. Så han duschade bara och gjorde sig i ordning.

 



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad roligt det låter med "kör för alla"! Man behöver något roligt att göra och se fram emot med jämna mellanrum, speciellt nu när det är så mörkt.

2009-11-24 @ 17:01:30
URL: http://mikaelarydens.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mikaela: Ja, det är verkligen superkul! Det bästa som jag har gjort på många år! :-D

2009-11-24 @ 17:40:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0