Dagens Dagbok – Måndagen den 30 november 2009 – Kvällen.


Gick iväg mot centrum och till tunnelbanan vid strax efter halvfem. Åkte till Skanstull, promenerade till Frans Schartaus Gymnasium, och mötte upp med min storasyster Anette utanför aulan.

 

Halvsex släppte dom in, och vi fick våra favoritplatser längst fram. Satt sen och pratade i en timme tills det började klockan halvsju.

 

Sen så sjöng vi i en timme och en kvart. Och vi drog över tiden lite också. Tränade på alla dom sex låtarna som vi ska sjunga på konserten på centralen nästa tisdag. Och också på låten som vi ska sjunga när vi får besök nästa måndag, på den sista gången för terminen.

 

Sa hejdå till syrran, som åkte bil som vanligt. Och jag tog tunnelbanan hem till Farsta, och kom hem vid halvniotiden.

 

Jimmy var hemma när jag kom hem, och han hade kommit från jobbet vid sextiden. Borzko var inte hemma, för han jobbar sent i dag.

 

Ett stort glas te, en kvällsmacka, och en pratstund med Jimmy, blev det när jag kom hem.


Sen så satte jag mig med datorn en stund.

 

Nu ska jag strax fortsätta att läsa i boken som jag håller på med nu, ”Nefilim” av Åsa Schwarz.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

tänk att det redan är dags för terminsavslutning, tiden bara flyger iväg!

2009-11-30 @ 22:16:07
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det har gått ruskigt fort! Och så får vi vänta två månader tills det börjar igen... ;-(

2009-12-01 @ 17:32:20
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0