Dagens Dagbok – Måndagen den 9 november 2009 – Jobbet.


I går var det en mycket jobbig dag på jobbet… Först så hade jag en hemsk huvudvärk hela dagen… Och sen så var det två kollegor borta…

 

Den här veckan så städar jag först matsalarna tillsammans med en kollega. Sen så ”dukar” jag, alltså förbereder matsalarna inför lunchserveringen. Och sen så jobbar jag som försteman i stora matsalen.

 

Vi serverade kebabgryta med kokt ris. Och som alltid vår salladsbuffé.

 

En av kollegerna hos oss var sjuk. Och hon som jobbar i vår annexskola var också sjuk, och då måste någon av oss åka dit. I går så var det Snurran som fick åka ner dit och jobba.

 

Så då blev vi två personal färre hos oss. Tur nog så har vi ju vår duktiga praktikant som hjälper till, så det blev ju nästan bara som om vi var en personal färre.

 

Allt gick bra efter omständigheterna, även om det blev en tuff dag för mig, eftersom jag hade en vidrig huvudvärk hela dagen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0