"Idol" + "Körslaget" - Vecka 45.



Här kommer lite synpunkter om helgens "Idol" och "Körslaget". Skriv gärna vad ni tycker!



Rätt person, Rabih, åkte ut i Idol i fredags tycker jag. Men jag blev lite chockad av att också Mariette hängde löst. Hon är ju en av mina favoriter. Den som jag tyckte skulle ha stått mot Rabih i duellen, var Eddie.

Den som var helt klart bäst i fredags, som typ varje vecka, var ju Erik. Han var helt fantastisk, och jag fick gåshud när han sjöng sin Queen-låt.

Som jag känner nu, så vill jag att Erik ska vinna. Och mot honom i finalen vill jag nog ha Tove, tror jag, eller möjligtvis Mariette, som gjorde sin Patti Smith-låt helt suveränt. Men Calle är ju också bra, han var mycket bra i fredags med sin Joe Cocker-låt.

Den här ordningen tycker jag alltså nu: Erik, Tove, Mariette, Calle, Reza, Eddie.



I Körslaget så var ju Team Ola bäst, som alltid, enligt mig. Tycker att dom är helt suveräna. Speciellt deras första låt i går gjorde dom helt suveränt.

Hade kanske hellre sett Team Pontare i Finalen, än Team Stefan. Men det spelar egentligen inte så stor roll, huvudsaken är att Team Ola vinner Finalen nästa lördag. För dom är helt fantastiskt bra tycker jag. Och mycket, mycket bättre än alla övriga körer.




Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker också Team Ola är klart överlägsna! Och även Erik som självklar finalist i idol, gärna mot Tove, Calle eller Mariette. :-) Veckans tema i idol var jättekul tycker jag!

2009-11-08 @ 11:56:30
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, då tyckte vi precis lika i både Idol och Körslaget! Jag gillade också Veckans Tema i Idol!

2009-11-08 @ 12:30:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Och jag håller med om allt :-D

2009-11-08 @ 16:51:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Så då menar du att vi tycker lika om allt?!? Det är inte ofta det! ;-)

2009-11-08 @ 21:21:27
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller med dig i allt du skriver i både körslaget och Idol. Och jag tror att folk kan tänka att "honom/henne röstar säkert alla på så jag röstar på någon annan i stället" säkert därför Mariette hängde lös. Men så får man inte göra för då kanske ens favorit åker ut...

Sorry för att jag kommenterar så sent ;)

2009-11-11 @ 19:53:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Jag har faktiskt inte röstat någon gång i år, varken i Idol eller i Körslaget. Jag har svårt att rösta lagom... Börjar jag att rösta, så ringer jag för mycket, och så blir det jättedyrt. Så jag ska väl inte gnälla då, om mina favoriter åker ut...

2009-11-12 @ 16:01:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0