Voddler.




I går så fixade jag Voddler. Jag köpte ett Invite för etthundra kronor av en kille på Facebook. Jag var så nyfiken på det, och ville testa det. Och vi har ju Comhem, och får inga Invites därifrån. Det är väl bara Bredbandsbolagets kunder som får Invites gratis just nu tror jag.

Jag tycker att tjänsten verkar suverän. Typ som ett Spotify fast med film. Nu är det ju bara en Beta-version, så man vet ju inte riktigt hur det blir sen.

Det var lätt att installera programmet. Sen så fick vi i och för sig lite problem med inställningarna på mitt grafikkort. Men Jimmy löste och fixade problemen förstås! :-D

Tjänsten verkar lätt och behändig. Och lätt att koppla in datorn till teven, när man vill se filmerna. Så jag tycker nog att det verkar bara vara fördelar med det.

Sen så beror det ju så klart på vad det kommer att kosta sen. Det ska väl tydligen finnas olika varianter, med och utan reklam.

Men jag gillar tanken. Att enkelt, snabbt, och billigt kunna se film. Och slippa att vara olaglig och omoralisk med nerladdning av film... ;-/

Just nu finns det inte så många filmer att se där. Och nästan bara gamla filmer. Men jag ser fram emot när tjänsten är helt klar.

Någon av er som har Voddler? Vad tycker ni i så fall?



Kommentarer
Postat av: Akå

Jag har varit ute efter en Voddler-invite ett tag nu, är så sugen på att testa det. Finns det svensktext på filmerna? Var det någon som du kände du köpte Voddler-inviten av?

2009-11-12 @ 20:16:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Ja, det är svensk text på filmerna. I alla fall dom som jag kollade lite på för att testa.



Det var ingen som jag kände som jag köpte av. Men jag chansade. Tänkte att blir jag lurad på etthundra kronor så kan jag nog ta det.



http://www.facebook.com/home.php#/pages/Voddler/102735396828?ref=search&sid=574419064.3570174863..1



Om du går in via den länken. Så finns det en kille som heter Kevin Sundkvist där, som skriver inlägg där. Maila honom så får du hans bankkontonummer och sen skickar han invite när du har betalat. Om inte länken fungerar, så bli medlem i gruppen "Voddler", så kan du hitta honom där sen.



Berätta hur det gick! :-)



2009-11-12 @ 20:25:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0