Dagens Dagbok – Lördagen den 10 oktober 2009 – Morgonen + Förmiddagen. (Med sex fotografier).

 

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn. Borzko gick upp klockan nio, och duschade och gjorde sig i ordning. Och sen så åt vi frukost tillsammans.

 

Borzko kände sig bättre i ryggen i dag, men inte helt bra. Han ville inte gå ner till gymmet för att träna, men han ville gå ut på en promenad med mig, för att röra lite på ryggen.

 

Så vid tiotiden så gick vi iväg ut. Det var två minusgrader klockan halvåtta, men vid tiotiden så var det fyra plus, och när vi kom hem, vid kvart i tolv, var det åtta plus. Strålande sol var det, frost i gräset till en början, nästan helt vindstilla, och hög, klar, kall luft. En riktigt härlig höstdag alltså, och perfekt promenadväder.

 

Vi gick ner till sjön Magelungen, gick till vänster mot Farsta Strand, bort till där sjön tar slut och vänder, och vi vände vid infarten mot Fållan. Och så gick vi samma väg tillbaka igen. En timme och tre kvart var vi ute ungefär, och det var mysigt att promenera tillsammans, eftersom det inte blir så ofta som vi gör det.

 

När vi kom hem igen, vid kvart i tolv, så var Jimmy vaken och uppe. En fika i köket blev det då för oss alla tre, och en pratstund.

 

Här är sex fotografier från promenaden.

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Visst var det en underbar morgon! Trevligt för dig med sällskap....föreslå Borzko att ni promenerar varje helg som uppvärmning inför gymmet. Ibland kan man se folk springa på bandet länge fast det är ett underbart väder ute eller sitta och cykla en timme. Har inte förstått att man väljer inne träning när man kan göra samma sak ute annat är det en regnig dag.

2009-10-10 @ 14:35:17
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Visst är det trevligt med sällskap ibland. Men jag har ju också ofta sällskap med mina föräldrar på mina promenader på helgerna. Jag vet att Borzko gillar att gå till gymmet, och att han mår bra av det. Så jag skulle inte föreslå honom att promenera istället. Bara nu när han har ont i ryggen.

2009-10-10 @ 15:40:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka fina höstbilder och trevligt med sällskap :)

2009-10-10 @ 17:29:52
Postat av: Emma

Vilka fina höstbilder och vad trevligt och mysigt med sällskap :)



(det kan komma två kommentarer från mig nu, vet inte om jag var lite för snabb och gick tillbaka till bloggen innan den hade skickats iväg men i så fall vet du varför ;))

2009-10-10 @ 17:32:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Tack för berömmet om bilderna! Och det är alltid trevligt med sällskap ibland! Mysigt att gå och prata under promenaden! :-D Men jag har inget emot att gå ensam heller. För då lyssnar jag på en ljudbok, eller på bra musik. :-)

2009-10-10 @ 17:35:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Okej! Bättre två kommentarer än ingen kommentar! ;-D

2009-10-10 @ 17:36:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Underbara bilder med vacker färg och spegelblankt vatten! :-)

2009-10-10 @ 18:44:17
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack för ditt beröm om mina bilder! Och det var otroligt vackert ute i dag, med sol, frost, vindstilla spegelblankt vatten. En helt perfekt höstdag! :-)

2009-10-10 @ 18:52:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Otroligt fina foton, som alltid! :) Tack för tipset om att gå till höger vid Farstastrandbadet med, det har jag aldrig direkt tänkt på att göra. s Har visserligen varit vid Farsta gård, men det är liksom det enda åt det hållet. Gick till Sandsborg och tillbaka i lördags, men den vägen var lite trist. :S

2009-10-12 @ 19:54:24
Postat av: Therése

Otroligt fina foton, som alltid! :) Tack för tipset om att gå till höger vid Farstastrandbadet med, det har jag aldrig direkt tänkt på att göra. s Har visserligen varit vid Farsta gård, men det är liksom det enda åt det hållet. Gick till Sandsborg och tillbaka i lördags, men den vägen var lite trist. :S

2009-10-12 @ 19:54:49
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Tack för ditt beröm om mina fotografier! Jag blir alltid lika glad över det!



Gå över Farstanäsbron och över till Farstanäset och till höger till stallet. Rätt fint där också! Även om vägen till vänster är en favorit.



2009-10-12 @ 20:56:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Som jag skrev till Emma, bättre två kommentarer än ingen kommentar! ;-D

2009-10-12 @ 20:58:09
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0