Dagens Dagbok – Lördagen den 24 oktober 2009 – Morgonen + Förmiddagen.

 

I morse så larmade mobilen klockan sju. Gick då upp, borstade tänderna, och klädde på mig. Sen så gick jag ut till bilen, och åkte till McDonalds i Västberga och hämtade upp Jenny på jobbet.


Vi åkte sen hem till Farsta, och hon la sig för att sova, i sitt gamla rum.

 

Hon hade jobbat ett nattpass, och ska göra det även kommande natt. Men hon skulle iväg på ett barndop klockan ett i dag, så hon valde att åka till Farsta för att sova, eftersom det är närmare hit, så hon hann sova mer. Och jag valde att hämta henne, så hon vann lite tid där också.

 

Jenny somnade vid åttatiden. Och jag duschade och gjorde mig i ordning. Efter det så blev det frukost och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp, och genomgick sina morgonbestyr. Efter att han hade ätit frukost, fikat, och vi hade haft en liten pratstund, så gick han iväg bort till Farstahallen för att träna på gymmet.

 

Jag höll på med diverse hushållsbestyr en stund, och sen så satte jag mig uppe i vardagsrummet.

 

Hade ”I-landsproblem” en stund, och försökte bestämma mig för vilken bok jag skulle börja läsa, av mina arton nya böcker. Men till slut så blev det: ”Livet 40+ ocensurerat” av Stina Abenius med flera.

 

Satt sen och läste i min bok, varvade med datorstunder, och även lite hushållsbestyrsfixande.

 

Kvart i tolv så hade Jenny begärt väckning, så då väckte jag henne, efter knappt fyra timmars sömn... Medan hon duschade och gjorde sig i ordning, så fixade jag lite frukost/lunch åt oss båda.

 

Vid halvettiden sen så skjutsade jag henne till Vantörs Kyrka i Högdalen där dopet skulle vara klockan ett.

 

 


Kommentarer
Postat av: annebelle

Vad duktig hon är!

2009-10-24 @ 17:52:05
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Ja, det är hon! <3<3<3

2009-10-24 @ 17:56:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0