Dagens Dagbok – Söndagen den 18 oktober 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med två fotografier).

 

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och han gick då upp och genomgick sina morgonbestyr. Sen när han var klar, så gick han iväg till Farstahallen för att träna.

 

Sjätte dagen i dag som jag har besvär av min urinvägsinfektion. Jag har kämpat med mina huskurer nu i sex dagar, men inte blivit något bättre. I och för sig inte sämre heller.

 

Men i går kväll så hade jag ont i sidan och bak i ryggen på höger sida. Och det satt i när jag vaknade i dag. Och då blev jag lite orolig att kanske urinvägsinfektionen håller på att sprida sig uppåt njurarna. Så jag beslöt mig för att kontakta läkare i dag.

 

Carema Vårdcentral Farsta har drop in vardagarna mellan 07.15-19.00, och på helgerna mellan 09.00-17.00. Så jag tog med mig ett urinprov och gick dit vid elvatiden. Det var bara en person före mig i väntrummet, så jag kom in efter bara ungefär en kvart.

 

Fick träffa en läkare, som konstaterade att jag hade bakterier i urinen. Han klämde och kände på mage, rygg, och sida, också. Och så skrev han ut penicillin.

 

 

När jag skulle hämta ut medicinen så var Apoteket stängt på grund av ombyggnad och flytt. Så jag gick hem istället.

 

Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. Han åt då frukost, och jag åt lite lätt lunch.


Borzko kom sen hem vid halvettiden. Han tog då bilen, och så åkte han till Apoteket i Globen och hämtade ut min medicin. Han handlade lite på ICA också till mig. En fil och en yoghurt med ”goda” bakterier i. Bra för magen när man äter penicillin.

 

 

Efter det så skjutsade Jimmy iväg Borzko till jobbet, för han skulle hämta hem sin lastbil inför morgondagens jobb.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Skönt att du slapp sitta och vänta så länge på vårdcentralen och hoppas att du slipper alla biverkningar man brukar få av penicillin :-/

2009-10-18 @ 19:57:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det gick verkligen fort!

Biverkningarna lär jag nog inte slippa tyvärr... Jag brukar inte göra det... ;-/

2009-10-19 @ 15:26:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0