Dagens Dagbok – Torsdagen den 1 oktober 2009 – Hela dagen. (Med fyra fotografier).


I morse var temperaturen runt nollan här i Farsta… Så jag fick skrapa rutorna på bilen för första gången i år… :-(


Jobbet blev i dag, ungefär som tidigare i veckan. Alltså började jag arbetsdagen med att sopa och moppa dom tre matsalarna tillsammans med en kollega. Efter det så ”dukade” jag, alltså förberedde matsalarna inför lunchserveringen. Och sen så jobbade jag som försteman i stora matsalen.


Vi serverade potatisbullar med lingonsylt i dag. Vi hade också lite pannkakor från frysen som vi också serverade. Och som alltid så hade vi förstås också vår fina salladsbuffé.


Så här såg min lunchtallrik ut i dag, tio olika sorter från salladsbuffén.



Vi var fulltalig personalstyrka i dag. Och det mesta flöt på bara bra. Men det var lite stök, konflikter och bråk i matsalen i dag tyvärr.


En snäll kollega bjöd på hemgjort äppelpaj med vaniljvisp till eftermiddagsfikat i dag, och det var förstås mycket uppskattat av oss andra.


Åkte sen hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag i dag. Han hade bland annat satt upp våra nya sänglampor i dag.



Borzko och jag tog en fika och en pratstund. Sen så stack han iväg till tandläkaren för kontroll.


Jag åkte sen så småningom också iväg. Åkte till McDonalds i Västberga och mötte upp med Jenny. Hon var egentligen ledig i dag, men hade varit där på ett möte.


Vi åkte sen först hem till en kompis till Jenny och hämtade lite grejer. Och sen så åkte vi till Skärholmens Centrum.


Jag var ute efter en svart varmfodrad skinnjacka. Helst en lite billigare i ”fusk”skinn. Vi gick runt i alla klädaffärer, men jag hittade ingen tyvärr.


Gick sen och åt middag på Restaurant Sawadee.



(Uppdaterat: Nu är Jenny brunett! Kolla in fotografierna i DET HÄR INLÄGGET i hennes blogg.)


Jag åt en jättegod och ganska så stark rätt med räkor, curry, och kokosmjölk bland annat.



Gick runt och tittade lite mer på kläder och skor sen. Men ovanligt nog så köpte vi ingenting, någon av oss. ;-)


Sen så skjutsade jag Jenny hem till Tumba. Men jag gick inte med upp i dag, utan jag åkte direkt hem till Farsta.


Kom hem vid halvåttatiden. Borzko kom hem strax efteråt. Han hade varit på jobbet och hämtat hem lastbilen inför morgondagens jobb.


Vi satte oss sen båda två i vardagsrummet och tittade på ”Idol”.


När det var slut sen så tittade Borzko på lite sport på teve. Och jag satte mig med datorn i knäet.


Jimmy jobbade sent i dag, och kom hem vid niotiden från jobbet.




Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

hahah där var jag blond :D

Var ju bara några timmar sedan :P Tack för en mysig dag!

2009-10-01 @ 21:21:09
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Jenny "TUFSAN" Kullin: Hahaha! Ja, och nu är du brunett! ;-)

Tack själv för en mysig eftermiddag! PUSS

2009-10-01 @ 21:25:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi



Ler lite för mig själv när jag ser sovrumsbilden. inom feng shui säger man att man inte skall ha med släkten in i sovrummet föräldrar barn m m som tittar strängt på ner i sängen det är inte så bra för romantiken och erotiken! :-)

2009-10-01 @ 21:44:58
Postat av: Snurran

jag vill ha tre av kvällens tjejer med i final...tror nog att du vet vilka; Reza, Karolina och Tove - jätteduktiga alla tre!

2009-10-01 @ 21:46:37
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Josefin

Låter som att ni hade en mysig dag :-)



Här var det frost imorse också, det var första gången för i höst även här. Inatt hade vi -5 så nu börjar eländet. Höll på att frysa ihjäl igår kväll när vi var ute och gick.



Nu har vi köpt ett hus (du minns säkert att vi varit ute efter hus ett tag) Vi kommer att bo kvar här i lägenheten fram till sista dec och sedan flyttar vi. Det är här där vi vill bo, så det känns spännande. Vi fick reda på i tisdags att vi fick köpa det, och då var det besiktning samma dag. Så det har gått snabbt.



Imorgon är det fredag ;-)



Kramar

2009-10-01 @ 21:49:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Som du kanske har märkt, så tycker nog du och jag olika om det mesta. ;-)

Så därför kanske du förstår att jag inte alls tror på Feng Shui.

2009-10-01 @ 21:50:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Jag tycker det är jättesvårt i år. ALLA är så himla bra. Tove vill jag i alla fall ha med. Annars så spelar det faktiskt inte så stor roll.

2009-10-01 @ 21:52:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: GRATTIS TILL HUSET! Vad roligt! Jag vet ju att ni har letat hus länge nu! Kul att ni äntligen hittade ett som ni fick! :-D KRAM!

2009-10-01 @ 21:53:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

L Feng shui är inget man skall tro på !

Det är att man har satt ord på sunt förnuft!

2009-10-01 @ 22:30:37
Postat av: Josefin

Tack :-) Ja det känns jättebra, direkt vi klev in i hallen på visningen så kändes det rätt. Så nu får vi hoppas att det känns lika bra när vi flyttat in. Jag hade mer eller mindre börjat tro att vi inte skulle hitta nåt hus, men det gjorde vi och nu slapp vi budgivning också.



Idag är det fredag ;-)



Kramar

2009-10-02 @ 09:03:26
Postat av: Linus

Det har blivit kallt här i stockholm också, jag har gärna sommar året runt.

2009-10-02 @ 17:22:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym (Mimmi): Det håller jag absolut INTE med om. Jag tror inte alls på det.

2009-10-02 @ 18:03:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Roligt! Du får berätta sen när ni har flyttat!



Ha en trevlig helg! Kram! :-D

2009-10-02 @ 18:04:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Ja, jag håller definitivt med dig...

2009-10-02 @ 18:05:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ja det ska jag absolut göra :-)



Ha en trevlig helg du med!



Kramar

2009-10-02 @ 23:58:23
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin! Bra! Kram! :-)

2009-10-03 @ 09:13:54
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0