Dagens Dagbok – Torsdagen den 15 oktober 2009 – Eftermiddagen + Kvällen.

 

Åkte hem direkt efter jobbet. Höll sen på här hemma som vanligt och fixade med diverse hushållsbestyr. Satt lite med datorn också.

 

Jimmy kom hem vid strax efter fyra. Han duschade och gjorde sig i ordning. Och sen så stack vi iväg direkt i bilen.

 

Först så åkte vi till IKEA i Kungens Kurva. Där köpte vi ett extrabord. En billig bordskiva, 150 cm lång, och fyra ben. 350:- kronor kostade det. Två förpackningar med värmeljus blev det också.

 

Sen så åkte vi hem till Jenny och Jocke i Tumba. Vi lämnade bordet. Och vi lämnade även åtta stycken fällstolar som vi hade tagit med hemifrån.

 

Jenny följde sen med oss i bilen, och vi åkte till Tumba Centrum. Där var vi på Systembolaget och köpte rödvin och starköl tills på lördag.

 

Efter det så åkte vi bort till Willys i Tumba. Men först så gick vi in på McDonalds bredvid, och åt middag. Jag åt en fiskburgare.

 

Sen så gick vi in och handlade på Willys. Köpte det mesta inför Jimmys födelsedagsfirande på lördag. Cirka elvahundra kronor handlade jag för.

 

När vi var klara så åkte vi hem till Jenny och Jocke igen. Vi packade upp alla varor, och vi monterade även bordet som vi hade köpt.

 

Vi fikade sen och åt två nya chokladsorter som vi hade köpt.


Framåt niotiden sen så åkte jag, Jimmy, och även Jenny iväg. Vi körde först Jenny till jobbet, på McDonalds i Västberga, och släppte av henne vid halvtiotiden. Sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta, och kom hem vid kvart i tio.

 

Jag gick då och la mig nästan på en gång. Jättetrött var jag efter den långa dagen, och eftersom jag inte mår så bra.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0