I går var jag arg på en cykelkorg... och hade en vaktmästare som Dagens Hjälte!


I går morse, när jag hade typ tio meter kvar till jobbet, så körde jag på en cykelkorg som låg på gatan... Det var typ en sån här:

Den låg upp och ner på gatan, och när jag körde över den, så fastnade den under bilen...

Det lät som om hela avgassystemet hade trillat ner och låg och släpade i backen, när jag körde. Fattade inte var det var först, för jag såg ingenting. Jag körde upp dom sista tio metrarna till min parkering, och tittade under bilen och såg då cykelkorgen som hade fastnat på två skruvar som stack ner.

Jag fick inte bort den, och till slut så fick jag be en av våra snälla vaktmästare om hjälp. Han kom med stora avbitartången och efter en stunds jobb, i regnet..., så lyckades han bända bort den.

Så han blev min Dagens Hjälte i går! Och i dag så hade jag en chokladkartong med mig till honom som tack för hjälpen.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja det var verkligen gulligt av honom att hjälpa dig - vaktmästare kan vara bra till mycket :-D

2009-10-20 @ 20:41:42
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Mimmi

Vad bra att inget blev skadat och att ni har en bra vaktis!



Hittade en gång en ryggsäck i Tyresö och när jag ringde upp ägarinnan så fick jag höra följande. Hon hade haft ryggan i en cykelkorg och cyklat vid Slussen det skumpade och ryggan hoppade ur cykelkorgen och fastnade under en bil och tycligen for den hela vägen till Tyresö. Det tråkiga var att ytterfickan slitits bort och där förvarade hon plånbok m m.

Ja det är mkt som kan hända!

2009-10-21 @ 13:44:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, våra vaktmästare är himla bra allihopa! :-)

2009-10-21 @ 20:20:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Hahaha! Vilken härlig story! Mycket som kan hända med cykelkorgar! ;-)

2009-10-21 @ 20:22:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

När såna här saker kan det vara jobbigt men i efterhand är det ganska kul haha ;) Och vaktmästare är alltid (oftast) så snälla och hjälpsamma ibland känns det som om dom typ kan allt :)

2009-10-25 @ 17:52:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Ja, det är roligt i efterhand! Nu driver vaktmästarna med mig! Säger att dom ska sätta fast cykelkorgar under min bil så dom får flera chokladaskar! ;-D

2009-10-25 @ 17:56:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Cykelkorgs Bim :-)

2009-10-26 @ 17:19:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Hahaha....

2009-10-26 @ 17:31:32
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0