"Idol" + "Körslaget" - Vecka 41.



Vad tyckte ni om dom första utröstningarna i "Idol" och "Körslaget" då?
Var det rätt person / kör som åkte ut?
Eller vem / vilken kör borde ha åkt ut?
Vem / vilken kör är bäst?
Vore kul att få lite åsikter!



Så här tycker jag:



När det gäller "Idol" så tycker jag faktiskt att ALLA är bra. Väldigt hög klass i år. Men jag tycker nog ändå att det var rätt person som åkte ut. Jag har aldrig gillat Carolina speciellt mycket.

Några favoriter för mig är, just nu, Erik, Mariette, och Tove.

Några som jag kanske gillar något mindre är, just nu, Nicklas, och Camilla.

Men det kan ändras, för egentligen så tycker jag verkligen att ALLA är bra i år. Jag kommer att bli ledsen varje fredag, oavsett vem som åker ut...



Och när det gäller "Körslaget" så är det samma sak där. Tycker att ALLA körerna håller väldigt hög klass i år. Och härliga körledare är det också.

Jag vet inte vem jag hade velat skulle lämna tävlingen i går. Ingen... Men om jag måste säga någon, så säger jag nog Team Amy.

Finns inga som jag gillar mindre. Möjligtvis i så fall Team Stefan.

Men största favoriten är ju så klart Team Caroline, eftersom jag ju självklart vill heja på min kära körfröken.

Annars så gillar jag också Team Ola mycket. Tycker att den kören är cool och lite speciell.

Kommer även där att bli ledsen varje fredag oavsett vilka som får lämna tävlingen...



Länk till mitt inlägg om "Idol".

Länk till mitt inlägg om "Körslaget".




Kommentarer
Postat av: Anna

jag tycker rahib, eller vad han heter, är urusel och verkligen förtjänar att åka ut!!!

2009-10-11 @ 11:21:29
Postat av: Anonym

jag tycker rahib, eller vad han heter, är urusel och verkligen förtjänar att åka ut!!!

2009-10-11 @ 11:22:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Njae, jag vet inte riktigt. Han är lite ojämn. Ibland jättebra, och ibland lite dålig...

2009-10-11 @ 12:38:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Det tar ett tag innan kommentarerna syns ibland...

2009-10-11 @ 12:40:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Tyckte inte att Karolina skulle åka ut, hellre Nicklas, Camilla eller Calle.

Och i körslaget skulle absolut inte Andreas åkt ut!!! Hellre Roger, Stefan, Rigo eller Ola.

2009-10-11 @ 12:45:50
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sigrid: Okej. Tack för din kommentar och din åsikt. Alltid kul att höra vad andra tycker. :-)

2009-10-11 @ 13:01:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är jobbigt det här när alla är så bra, både i idol och körslaget tycker jag.



Men nu i början av Idol så har jag lite svårt för att ha någon som favorit nu i början, vissa kan ju vara jättebra nu och senare om några veckor så tycker man inte alls det. Men jag just nu har jag fastnat för Mariette och Tove, dom är väldigt bra. Sen så tycker jag även att Nicklas är bra och erik såklart.

Jag tycker nog att Camilla skulle åkt ut fast jag gillade inte Karolina så mycket heller, kändes inte som hon verkligen vara med lika mycket som alla andra. I alla fall inte i uttagningen.



I körslaget så tycker jag det var lite synd att team Andreas åkte ut, han är rolig tycker jag. Dom jag gillar mest är nog team Caroline för hon är rolig och för att hon styr upp sin kör bra så att det liksom alltid låter bra. Sen gillar jag team Rigo och team Ola.

Några jag tycker mindre om är team pontare och team Stefan.

Jag har lite svårt för Roger Pontare, varför vet jag inte.

Det kanske är så att man gillar vissa körer för att man gillar körledaren? Eller jag vet inte ;)

Så här tycker jag i alla fall just nu, frågar du om några veckor så kommer jag säkert tycka annorlunda :)



Oj, vad mycket jag har skrivit nu ;D

2009-10-12 @ 22:54:26
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Tack så jättemycket för din långa och utförliga kommentar! Jättekul när ni skriver och tycker! :-) Jag håller faktiskt med dig i det mesta som du skriver. Och visst är det så, att det är mer Körledaren man röstar på, än själva kören! ;-)

2009-10-13 @ 18:06:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0