"Idol" + "Körslaget" - Vecka 43.



Och här kommer lite om vad jag tycker om veckans "Idol" och "Körslaget". Ni får jättegärna kommentera och skriva vad ni tyckte, om ni vill, och om ni såg.



I fredags så var det ju Rocktema i Idol, och det är ju alltid mitt favorittema. Helt okej låtar hade dom väl valt tycker jag, även om vissa kunde ha gjort bättre val.

Bäst i fredags tycker jag att Erik, Calle, Eddie, Mariette, och Tove var.

Mindre bra i fredags tycker jag att Rabih, Reza, Erika, och Nicklas var.

Tyckte att det var helt okej att Nicklas åkte ut. Om man ser till helheten under flera program så tycker jag att han har varit en av dom mindre bra.

Min största favorit är nog fortfarande Erik.

Men nästan alla är ju så himla bra...



I Körslaget i går, så tyckte jag helt klart att Team Ola var bäst.

Sen tyckte jag i den här ordningen: Team Caroline, Team Pontare, Team Amy, och sist Team Stefan.

Team Ola var otroligt bra i går tycker jag, och klart bäst under alla programmen.

Tråkigt att min kära lilla körfröken Caroline åkte ut tycker jag. Dom var näst bäst.

Jag hade ju velat att Team Stefan hade åkt ut. Gillade dom inte alls i går, och tycker att dom har varit sämst hittills under programmen.



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker att idol hade väldigt roligt tema den här veckan. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att det var ganska trista låtar dom sjöng. Mina favoriter den här veckan var Erik och Eddie.

Sämst tycker jag att Reza och Rabih var. Så jag hade hellre velat att någon av dom hade åkt ut. Nicklas har jag ju hela tiden haft som favorit, men inte bara hur han sjunger utan även hur han är som person. Jag tycker att han har varit lite ojämn, ibland bra och ibland mindre bra så det kanske var rätt att han åkte med tanke på att det är en musiktävling ;) plus att jag tror att han kan lyckas ändå.



Körslaget missade jag tyvärr så jag kan inte tycka något om det ;) Eller jo, om jag tänker på körledarna så hade jag nog tyckt att Team Stefan eller Team Pontare skulle åkt. Fast som sagt jag såg det inte (:

2009-10-25 @ 17:38:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Kul att du nästan alltid svarar och skriver vad du tycker!



Vi tycker ju tydligen rätt så lika då, utom möjligtvis om Nicklas.

2009-10-25 @ 17:42:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Team Amy: Bra, men inte mer än så. Jag har lite svår för studsbolls-Amy. Och hennes syster (??) - om iof sjunger bra - men lyfts fram för mycket.

Team Stefan: Jättebra. (trots Gråt inga tårar... :D) Mycket bättre än förra veckan.

Team Ola: Jättebra. Stabila. Förväntade mer.

Team Caroline: Klart BÄST! ALLT är bra; stämmorna, solisterna..Rubbet! Synd att hon åkte ut.

Team Pontare: Sämst!! Tjejdelen (som "back-vocal-sjunger") i början på första låten har träffat en tonart som nästan får glasen hemma att spricka! Och Queen-låten!?!? En maffig låt som i Team Pontares tappning låter...tunnt.

2009-10-26 @ 00:19:53
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie:

Team Amy: Håller med!

Team Stefan: Håller INTE med!

Team Ola: Långt över förväntan denna vecka!

Team Caroline: Håller med!

Team Pontare: Håller inte med!

2009-10-26 @ 15:18:45
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0