"Idol" + "Körslaget" - Vecka 44.



Och här kommer veckans rapport om "Idol" och "Körslaget"! ;-D Skriv gärna en kommentar om vad ni tycker! :-)



I gårdagens Idol så tyckte jag att alla var bra utom Rabih som var dålig, och Erika som var sådär. Övriga sex Idoler var bra.

Så för mig så var det helt okej att det blev Erika som åkte ut. Men ännu hellre hade Rabih fått åkt ut.

Den här ordningen tycker jag (just nu), på dom som är kvar: Erik, Tove, Calle, Mariette, Eddie, Reza, och sist Rabih.



I Körslaget i dag, så var Team Ola helt klart bäst (som vanligt). Sen så tyckte jag den här ordningen: Team Pontare, Team Amy, och Team Stefan.

Helst så hade jag velat att Team Stefan hade åkt ut. Men det var rätt så okej med Team Amy också. Hoppas att Team Stefan åker ut nästa gång, så vi får Team Ola och Team Pontare i finalen.

Team Ola borde verkligen vinna. Dom är så otroligt bra. Mycket bättre än dom andra. Bäst är att dom har bara körsång hela tiden, och inga solister alls. Coolt med en ren manskör också. I det sista numret i kväll så var dom helt suveräna tycker jag.




Kommentarer
Postat av: Therése

Jag tycker:

1) Erik

2) Reza

3) Tove

Gillar varken Mariette eller Rabih.

2009-11-01 @ 14:12:47
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Okej! Så du gillar inte Mariette! Henne gillar jag mycket.

2009-11-01 @ 15:04:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Rabih måste ha bra många kompisar som röstar för han är ju iallafall inte bra, fattar inte att han är kvar fortfarande :-/

Team Ola är absolut bäst, och jag tycker nog att Team Stefan borde ha åkt istället för Ami. Pontare var sisådär denna gång enligt min åsikt.

2009-11-01 @ 16:56:20
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Nej, jag gillar inte Rabih något vidare heller. Han borde åka nästa gång tycker jag.



Håller med dig om att Team Stefan borde ha åkt. Men förhoppningsvis så åker dom nästa gång. Team Ola är helt suveräna! :-D

2009-11-01 @ 17:00:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag såg varken idol eller körslaget denna veckan men det känns som en "tradition" att jag ska kommentera dom här inläggen så jag gör det ändå ;)



I idol tycker jag om Erik, Mariette, Tove, Calle och Eddie. Resten tycker jag är bra men inte lika bra som dom andra om man kan säga så (:



I körslaget gillar jag ju Ola.



Ja men det var typ det :D

2009-11-01 @ 18:04:34
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Du kollar inte på TV Play när du missar Idol och Körslaget?



Men du får gärna kommentera trots att du inte sett! Jag älskar kommentarer!



Vi tycker ju tydligen väldigt lika, vad det gäller båda programmen!



2009-11-01 @ 18:09:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag vet inte varför men av någon anledning har jag svårt för hur Pontare lägger upp stämmorna. "Hot, hot, hot" var väl OK, men Top Gun..nä. Men han ser ju så kramgo ut. Lite björnaktig. :)

Jag är ju absolut INTE förtjust i dansbandsmusik och jag försöker, verkligen, att inte tycka om team Stefan men (tyvärr :) tycker jag att stämmorna är OK. Även hans filmtema var sämre än första låten - dock bättre än Pontares filmtema. Stefan himself har jag lite svårt för oxå..

Team Amy..det är något som jag stör mig på i deras framträdande (nej, det är inte själva "studsbollhoppandet") men jag vet inte vad. Filmtemat var INTE bra.

Over all bäst är team Ola. Hoppas verkligen att de vinner.

2009-11-03 @ 00:20:30
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: Jag håller faktiskt med dig i allt det du skriver! :-D

2009-11-03 @ 17:47:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0