Några smaktest och smaktips! :-D


I går så testade jag två nya (för mig) chokladsorter. Först så prövade jag Marabou Sensation Yoghurt Raspberry.



Jag trodde faktiskt att den skulle vara jättegod, men det var den verkligen inte! Den var otroligt söt och sliskig, och inte alls god. Blev jättebesviken på den. :-(



Men en som jag däremot inte alls blev besviken på, det var Marabou Vinter. :-)



För den var jättegod! Den smakade höst, vinter, jul, och pepparkaka! Den var verkligen supergod! Perfekt till kaffe, och till glöggen så småningom, och till advent, och till jul! Den kommer jag verkligen att köpa igen, och jag rekommenderar er att testa den!



Köpte också en ny smak av Fun Light. Det var Fun Light Limited Edition Autumn, med smak av Red Apple och Chai.



Jag gillar ju alla tidigare smaker av Fun Light, och den här var inget undantag. Den hade en mild och god smak. Och jag kommer att köpa och dricka den nu under hösten.



Sen så måste jag ju bara tipsa om min favorit-müsli. Det är Pauluns Müsli.




Jag äter inte enligt GI-metoden, som den här müslin kanske främst är till för. Men det är den godaste müsli som jag har smakat hittills, och den är minst kalorier i sig av alla olika sorter som jag har kollat. Väldigt dyr är den, men jag tycker att den är värd sitt pris. Just för att den både är så himla god, den är nyttig, och den har minst kalorier i sig. Fyra sorter finns det, och alla är lika goda.



Och allra godast är müslin tillsammans med Arlas Mini Yoggi med smak av Passionsfrukt, Persika, och Vanilj.



En portion med 250 gram yoghurt och 30 gram müsli ger bara 200 kcal tillsammans. Och är supergott och mättande, och nyttigt.





Kommentarer
Postat av: Akå

Vad kul med lite mat-tips! Jag måste testa den Vinter chokladen :)

2009-10-16 @ 19:47:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Kul att du uppskattade mitt inlägg! Och jag tycker absolut att du ska testa Marabou Vinter! :-D

2009-10-16 @ 19:52:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Cammi

Tycker också det var väldigt kul med ett mat-linlägg! Ska nog också prova den där vinterchokladen.. har inte blviit lockad av raspberrysmaken eller den där andra..tryffel eller vad det var. Men vinter låter riktigt god! Ha en trevlig helg :)

2009-10-16 @ 20:32:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Cammi: Kul att du också gillade mitt inlägg! :-) Tycker att du definitivt ska testa Marabou Vinter! Jag tyckte att den var supergod! Tryffel har jag inte sett, den måste jag kanske testa då!

Ha en trevlig helg du också!

2009-10-16 @ 20:44:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Var köpte du chokladen?

Jag hittade inte jordgubbsmaken marabou som var i somras varken på konsum eller hemköp i farsta centrum.

2009-10-16 @ 21:54:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jag köpte dom i går, på Willys i Tumba.

2009-10-16 @ 22:02:13
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker precis som dom andra det är kul med matinlägg speciellt dom här grejerna som jag inte ens visste att dom fanns. ;) Jag får ta och prova den där vintechokladen om någon månad kanske för annars kommer jag bara börja längta massor till julen haha.

2009-10-16 @ 23:30:15
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Kul att du också gillade mitt inlägg! Jag gillar att testa nya saker! Testa absolut Marabou Vinter! :-)

2009-10-18 @ 10:04:30
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0