Dagens Dagbok – Söndagen den 27 september 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med sju fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse också. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i mobilen.


Borzko gick upp vid strax efter nio. Han genomgick sina morgonbestyr, och sen när han var klar så gick han iväg till Farstahallen för att träna i dag också.


Jag tillbringade sen större delen av förmiddagen med att dela min tid mellan tre sysslor: jag höll på med alla möjliga hushållsbestyr här hemma, jag satt med datorn, och jag läste i min bok.


Jimmy var ute och festade i går, och sov på förmiddagen.


Sen vid strax före halvtolv, så gick jag till centrum och mötte upp med mamma där. Vi tog sen tunnelbanan till Slussen, där vi mötte upp med min syster.


Min syster och jag gav mamma ett hemmagjort presentkort på restaurangbesök och promenad i födelsedagspresent för en månad sen. Och i dag så blev det av.


Vi promenerade från Slussen och bort till Fåfängan, där vi hade tänkt oss att luncha. Men dom hade bara brunch-buffé där, och det kände vi inte för, så det blev ingen lunch där. Vi beundrade bara utsikten lite, och jag fotograferade förstås.



Vi promenerade sen tillbaka mot stan, och gick till Gamla Stan. Där gick vi in på den italienska restaurangen Paganini på Västerlånggatan.



Vi tog alla tre in laxfilé med kokt potatis, hummersås, och grönsaker. Mamma och Anette tog varsitt glas vin, och jag tog mineralvatten. Kaffe efter maten drack vi också.



Satt där sen rätt så länge och pratade. Och så småningom så betalade vi, och gick till tunnelbanan. Syrran åkte hem till Sätra, och jag och mamma åkte hem till Farsta.


Mamma och jag gick sen en sväng i centrum och tittade lite. Jag köpte ingenting, och mamma köpte en bok på Bokia.


Sen skiljdes vi åt, och gick åt varsitt håll. Ingen var hemma när jag kom hem. Borzko hade åkt till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök. Och Jimmy var hemma hos en kompis. Jag satte mig med datorn en stund när jag kom hem.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Potatis med skal på, på restaurang? Det var ovanligt :-) Fina bilder på en - vad det verkar som - trevlig dag!

2009-09-27 @ 19:36:15
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag tänkte faktiskt inte först på det. Jag äter ju gärna skalen. Men min Mamma tyckte det var konstigt.. Och hon skalade.

Tack för berömmet om korten! Och det var en trevlig dag!

2009-09-27 @ 20:51:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Mums det såg smaskigt ut! Vilken fin födelsedagspresent den ömma modern fick!

2009-09-28 @ 11:59:35
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Ja, jag tror nog att mamma var nöjd med sin dag! :-)

2009-09-28 @ 15:17:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0