Dagens Dagbok – Lördagen den 24 april 2010 – Morgonen + Förmiddagen. (Med femton fotografier).


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, som oftast på mina lediga dagar. Jag gick då upp, duschade, gjorde mig i ordning, och åt frukost.

 

Vid halvniotiden så kom Jenny hem från jobbet, efter sitt nattpass som skiftledare på McDonalds i Västberga. Hon gick då förstås och la sig direkt för att sova.

 

Vid niotiden så vaknade Borzko och gick då upp. Han genomgick då sina morgonbestyr, åt frukost, och sen så skulle han gå iväg till Farstahallen för att träna.

 

Själv så gick jag iväg ut vid halvtiotiden. Strålande sol på en klarblå himmel var det här i morse. Då var det nästan vindstilla också. Skönt i solen, men kyligt i skuggan. Varmare och varmare i luften blev det vartefter. Men tyvärr så började det också att blåsa mer och mer, med en ganska så kylig vind. Fast det var ändå ett underbart promenadväder.

 

Jag gick ner till sjön Magelungen. Gick sen längs strandpromenaden bort mot Farsta Strand. Gick längst bort där sjön tar slut och vänder. Där vände jag och gick samma väg tillbaka. Gick sen vidare mot Farsta Gård, och sen tillbaka hem igen.

 

Nästan exakt två timmar blev promenaden. När jag kom hem så satte jag mig på en bänk i parken bakom vårt hus, och så satt jag där och läste i en halvtimme. Började på boken ”Den föraktade falukorven – (om ketchupkrig och fredagsmys)” av Karin Ahlborg.

 

Vid tolvtiden så gick jag in, för jag var hungring och kaffesugen. Jimmy hade vaknat och var uppe när jag kom hem. Det blev en fika och en pratstund med honom, och även lite lätt lunch.

 

Här kommer femton fotografier från min förmiddag:

 

 

(SMS-bloggat inlägg nedanför, med fotografi. Skrev en text till också, förstås, men den försvann den här gången också... Väldigt irriterande att texten bara försvinner ibland när man mobilbloggar...)

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

jättefina bilder! Synd att vinden var så kylig idag, fast jag som jobbade kunde faktiskt vara ute i bara långärmad top idag :-)

2010-04-24 @ 19:40:39
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var väldigt kall vind. Jag trodde att jag kanske skulle kunna ta av mig jackan, eller åtminstone sjalen, men dom satt på under hela promenaden. Fast jag går ju inte så fort nu för tiden, på grund av värken i tårna..

2010-04-24 @ 19:44:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Roligt med många bilder, och vilka fina :-)



Kram

2010-04-25 @ 23:45:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Tack ska du ha! Kram! :-D

2010-04-26 @ 16:27:27
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0