Dagens Dagbok – Söndagen den 18 april 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


Dagen började klockan halvåtta när min mobil larmade, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr.


Borzko hade gått upp klockan halvsju och åkt iväg för att jobba extra i dag.


Fikade och läste lite nyheter i datorn. Och sen höll jag på och fixade med lite diverse hushållsbestyr här hemma en stund.


Klockan tio så vaknade både Jimmy och Jenny, och gick då upp. Vi åt sen frukost alla tre, fikade, och satt och pratade en stund.


Jag satte mig sen på en pall framför min franska balkong i vardagsrummet, och solade ansiktet i ungefär en timme.

(Bilden är från Internet, och inte på min balkong).

 



Jenny stack iväg till jobbet för att jobba ett eftermiddags- och kvällspass.


Jag höll sen igen på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Plockade bland annat undan alla vinterskor, stövlar och jackor. Och plockade fram tunnare skor och kläder.


Satte mig sen och läste. Jag läste först i boken ”Drömfabriken” av Maria Hamberg, och läste också ut den så småningom.




Sen så började jag i boken ”Arseniktornet” av Anne B. Ragde.

 



Varvade med lite datorstunder och lite fortsatt grejande här hemma.


Vid fyratiden så åt Jimmy och jag middag tillsammans. Och en fika och en pratstund blev det också.


Återgick sen till bokläsandet.


Vädret under dagen var sol, moln, blåst, regn och snö… Riktigt aprilväder alltså. Förmiddagen var riktigt solig och fin. Eftermiddagen mest molnig, och det kom också en regnskur och även lite snö...




Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Snö? Hos oss var det hagel! :D När jag ändå begav mig iväg så upphörde haglet och sedan kom det världens solsken. Jättemysko väder, verkligen.

2010-04-18 @ 19:27:53
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Det kanske var hagel, och inte snö. Jag tittade faktiskt inte efter så noga! ;-) Riktigt aprilväder var det i alla fall!

2010-04-18 @ 20:08:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: S

Jag har undrat en sak ett tag nu - hur kommer det sig att du inte lånar böcker? Du skulle ju spara så mycket pengar! Men jag antar väl att du tycker om att ha böcker och kanske fylla i din bokhylla.. =)



Din blogg är jättebra förresten!

2010-04-18 @ 21:19:46
Postat av: Josefin

Vad grönt det ser ut utanför balkongen. Det har varit liknande väder här idag, sol och ibland snö. Blåst som sjutton har det också. Vi var ute och bytte däck på bilen och jag frös trots att jag hade min vinterjacka. Hade också tänkt att hänga undan den men idag när det bara var 1+ så behövdes jackan. Jag hoppas att den där vulkanen slutar snart så den inte sabbar vår sommar. Det är verkligen på tiden att det blir en lång och varm sommar. Vi behöver sol och värme.



Kramar

2010-04-18 @ 23:53:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> S: Jag tycker om att äga mina böcker, därför så lånar jag inte böcker. Jag har lånat mycket böcker förr, när jag hade en sämre ekonomi än vad jag har nu.



Tack för berömmet om bloggen! :-)

2010-04-19 @ 16:51:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Fotot är lånat från Internet, så det är inte grönt här än.



Ja, jag hoppas verkligen också att inte vulkanen förstör vår sommarvärme... :-/



Kram!



2010-04-19 @ 16:52:43
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Haha jaha ok. Tyckte att det såg lite väl grönt ut ;-)



Det är bara att hoppas att den slutar snart, man blir nästan deprimerad av tanken att få en kallare sommar än vanligt.



Kramar

2010-04-20 @ 21:11:53
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, jag vill ha en ovanligt och oerhört varm sommar i år! ;-D

2010-04-20 @ 21:22:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0