"Flickan från tjugotalet" (Twenties Girl) av Sophie Kinsella - 2009 - Bok



---------    

Recension av boken: "Flickan från tjugotalet" (Twenties Girl) av Sophie Kinsella (2009) (Genre: Engelsk Skönlitteratur / Roman / Chick lit)

---------


"Lara har alltid haft en väldigt livfull fantasi. Men nu börjar även hon undra om hon kanske håller på att bli galen. Normala kvinnor hemsöks väl inte av spöken? Men, Lara har fått besök av sin gamla döda släkting tant Sadie i form av en ung, rättfram Charlestondansande kvinna. Sadie vill ha hjälp att hitta ett försvunnet halsband, utan det kan hon inte lämna jordelivet. Till råga på allt har Lara alldeles fullt av egna problem utan döda släktingar hennes bästa vän och affärskompanjon har rymt till Goa och hon har precis blivit lämnad av sin pojkvän. Men när Lara umgås med Sadie händer det spännande och dekadenta saker, Sadie kanske till och med är lösningen på några av hennes problem? Kan två kvinnor från helt olika tider och dimensioner bli vänner, och till och med lära sig något om och av varandra?
"

 

(Kopierat från adlibris.com)


---------

Jag tycker om Sophie Kinsellas böcker. Ska man läsa engelsk chick lit så är hon en av dom bästa tycker jag. Jag har läst alla fem böckerna som hittills har kommit ut på svenska i "Shopaholic"-serien. Och det här var den fjärde boken av dom fristående böckerna som hon har skrivit, och som jag också har läst alla av.

Den här boken var mycket lik dom tidigare böckerna. Lättläst, rolig och till och med lite rörande. Gillar man lättsam engelsk chick lit, så kan jag varmt rekommendera den här boken.

(Britt-Marie "Bim" Kullin)

---------   

Betyg:  3,5 av 5.  

---------

Denna bok var en recensionsbok från Bokförlaget Damm.

Här har jag bloggat om boken tidigare.


---------  



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Bim, tycker faktiskt du kan lägga in en rättning.. Sophie Kinsella är britt och skriver därmed inte amerikansk chic-lit. Trots att du läser böckerna i svensk översättning så framgår det ändå tydligt, tycker jag, att både författaren och hennes karaktärer är brittiska - särskilt i Shopaholicserien.

2010-04-22 @ 23:15:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pernilla: Oj! Tack för att du påpekade det! Jag måste ha haft totalt hjärnsläpp i går kväll! ;-) Visst framgår det otroligt tydligt att det är engelsk och inte amerikansk chick lit! Självklart! Jag vet inte vad jag tänkte på i går! Jag har nu rättat och ändrat!

2010-04-23 @ 17:09:41
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0