"My Sister's Keeper" - 2009 - Film - Dvd



"My Sister's Keeper" - 2009 - Film - Dvd

"11-åriga Anna Fitzgerald föddes för att vara donator till sin leukemidrabbade äldre syster, men kräver till slut rätten att bestämma över sin egen kropp. Hennes kamp för frihet att välja kanske splittrar familjen eller, är det första steget mot verklig tillgivenhet, värdighet och vad det betyder att vara en familj. Nick Cassavetes, regissören till "Dagboken" och "John Q", visar återigen sin känsla för berättelser om djupa mänskliga relationer i denna inspirerande film om en kärleksfull familj - utmanad och förenad - av ett barns sjukdom."

(Kopierat från Lovefilm)

Filmen "My Sister's Keeper" är gjord efter boken med samma namn ("Allt för min syster"), skriven av Jodi Picoult. Jag läste boken för lite drygt ett år sen, och tyckte att den var mycket, mycket bra. Den fick 4,5 i betyg av mig, och jag grät massor när jag läste den.
(Här är en länk till min recension på boken).


Filmen var också väldigt bra, dock inte lika bra som boken. (Men boken är väl nästan alltid bättre!?!) Men filmen var också mycket bra, och oerhört gripande. Och det blev en hel del tårar... Mycket starka skådespelarinsatser också. Det enda som var dåligt med filmen, det var att slutet inte var likadant som boken... Och det tyckte jag var mycket störande och väldigt konstigt att dom har gjort det så.

Betyg: 4 av 5

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: CARRIE

Jag tokälskar filmen !!

2010-04-12 @ 01:47:33
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> CARRIE: Ja, den var mycket bra!

2010-04-12 @ 14:46:48
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vad är det för annat slut i boken? Blev riktigt nyfiken!

2010-04-14 @ 14:26:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lisa: Jag hoppas jag inte förstör för någon nu här bara, som tänker läsa boken...



Men i boken så är det den friska systern som dör, i en bilolycka. Och då ger dom hennes njure till systern som har leukemi. Och då överlever hon och blir frisk.



Konstigt att dom gjorde filmen så annorlunda... :-/

2010-04-14 @ 17:17:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0