Dagens Dagbok – Fredagen den 13 augusti 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med fyra fotografier).


Och även i morse så larmade min mobil klockan halvsju. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen, som vanligt. Höll sen på och plockade och fixade med lite här hemma en stund, och satt också lite med datorn.


Klockan nio sen så gav jag mig iväg ut på en promenad. Dagens outfit blev som på nedanstående bild. Men den kortärmade skjortan var helt onödig i dag. Det var varmt och skönt hela dagen, trots att det var rätt så molnigt ibland. Så skjortan fick jag bära hela tiden.



Jag gick runt omkring i Farsta i ungefär en timme. Bland annat så gick jag förbi Hökarängsbadet vid sjön Drevviken, där jag ofta var förr om somrarna.



Klockan tio så ringde jag mina föräldrar och frågade om dom ville gå ut och promenera en stund med mig, och sen fika, och det ville dom.


Så jag gick hem till dom och hämtade upp dom, och sen så promenerade vi ner mot sjön Magelungen, och sen längs den fina strandpromenaden där. Vi vände efter en stund, och gick samma väg tillbaka, och sen så gick vi mot Farsta Gård.


Där blev det en fika. Vi satt utomhus förstås, i det sköna vädret.



Jag tog en kaffe, ett glas citronvatten, och en stor macka med ägg och ansjovis.



Vi satt en stund och pratade och njöt av vädret. Sen så gick vi upp mot Centrum, där vi skiljdes åt och gick åt olika håll.


Jag kom hem vid kvart över tolv, tre timmar och en kvart efter att jag gick hemifrån. Den effektiva gångtiden blev två och en halv timme. Ett tidigare bloggat inlägg finns nedanför med karta från RunKeeper.


När jag kom hem så höll jag på och plockade och fixade med lite diverse hushållsbestyr. Sen efter det så satte jag mig på balkongen med datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Wow vilken lunchmacka! :-P

2010-08-13 @ 19:23:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, den var jättegod! Väldigt länge sen som jag åt ansjovis! Så det var jättegott! :-)

2010-08-13 @ 19:26:10
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0