Dagens Dagbok – Fredagen den 20 augusti 2010 – Jobbet. (Med ett fotografi).


Fredag och veckans sista arbetsdag. Jag utförde ungefär samma sysslor som i går. Först städade jag i matsalarna. Sen så förberedde jag matsalarna inför lunchserveringen. Och sen så jobbade jag i stora matsalen som försteman.

 

Vi serverade tacokryddade färsbiffar, kokt potatis, och brunsås i dag. Och vår salladsbuffé.

 

En av kollegerna var sjuk även i dag. Och vår husmor var ledig i dag. Så det var lite personalbrist. Men det var 4-5 klasser borta i dag, så det var lite lugnare i dag. Så allt flöt på bara bra.

 

Telefonerna fungerade inte i skolan i dag. Så det var väldigt tyst och lugnt på det sättet hos oss. Tur vi har mobiler i alla fall. Jag ringde in vår grönsaksorder till nästa vecka från min mobil. Dom hade ringt och ringt, och inte kunnat nå oss.

 

(Så här såg min lunchtallrik ut i dag).

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Äsch, nu blev jag ju hungrig igen ;-)

2010-08-20 @ 23:26:47
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, men det är man väl typ nästan alltid! ;-)

2010-08-21 @ 09:12:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0