Dagens Dagbok – Lördagen den 28 augusti 2010 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen. (Med tre fotografier).


Vid fyratiden så åt vi middag. Och som så ofta, och till vissa kommenterares förtret, så åt vi även i dag pizza från Pizzeria Americana på vår gata.



I dag så åt jag en Havets Frukter, med räkor, musslor, tonfisk, och sardeller.



Efter middagen så satte sig Jimmy återigen framför datorn på sitt rum. Och Borzko och jag satte oss i vardagsrummet och läste i varsin bok.


Vid sextiden sen så gjorde sig Borzko och jag i ordning, och så tog vi bilen och åkte till Globen för att titta på Kommunals Jubileumskonsert. Fackförbundet som jag är med i, Svenska Kommunalarbetareförbundet, firar etthundra år. Och bland annat så firar dom det med kvällens konsert, som det kostade endast etthundra kronor att gå på.


Egentligen så skulle både Jimmy och Jenny också följa med. Men dom fick båda två förhinder, fast på olika håll, så det blev bara jag och Borzko som gick.


Vi parkerade bilen i P-garaget och gick sen in i Globen. Vi satt på läktare B och på rad 8. Det var helt okej platser. Inte jättebra, men bra.


Konserten började klockan sju, och slutade tjugo över tio, med en tjugominuters paus mitt i. Så effektiv speltid var prick tre timmar. Och bäst var (förstås!) TAKIDA! (Jag bloggar ett separat inlägg om konserten lite senare, eller i morgon.)


Snabbt gick det att ta sig ut ur Globen, och även ut ur P-huset, så vi var hemma redan halvelva.


Vi dukade då fram lite gott att äta och dricka, och så tittade vi på ”Dansfeber” som jag hade spelat in.


Sen när det var slut, så satte vi oss båda två och läste i våra böcker. Jag fortsatte i boken ”Kriget är slut” av Morgon Alling. (Som för övrigt var den som vann i kvällens avsnitt av ”Dansfeber”.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha:-) Förlåt men "och till vissa kommenterares förtret, så åt vi även i dag pizza" lät så roligt. Skit i dem. Din pizza såg jättegod ut!!! :-) Och roligt att kvällen var lyckad. Dansfeber var roligt, skrattade ihjäl mig åt Spice Girls:-D

2010-08-29 @ 00:13:35
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, jag blir lite irriterad på vissa ibland... Snart törs jag väl inte skriva när vi äter pizza längre... Jodå! Det gör jag! Jag skiter faktiskt i dom! Men pizzan var tyvärr inte så god. Vet inte varför jag tog den. Jag ville testa någon ny. Men det var nog första och sista gången.



Kvällen var superlyckad! Konserten var jättebra!



Dansfeber var rätt så kul tycker jag. Men kanske inte så roligt och bra som jag hade hoppats på.

2010-08-29 @ 08:46:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Tycker nog att "Amalfi" ser godare ut ;)

2010-08-29 @ 10:34:45
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Ja, och det är den definitivt också! ;-D

2010-08-29 @ 10:48:26
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0