Dagens Dagbok – Måndagen den 2 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med sex fotografier).


I morse larmade mobilen klockan halvsju, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Sen blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko och Jimmy hade gått upp tidigare och åkt till jobbet som vanligt.


Vid niotiden sen så hade Jenny vaknat, och hon hade en ledig dag i dag, och vi åt frukost tillsammans, och satt en stund och pratade.


Sen så röjde Jenny lite i sitt rum. Och det behövdes verkligen… Jag höll också på och plockade och fixade med lite här hemma, och varvade med stunder vid datorn.


Vid elvatiden sen så åkte vi iväg i bilen, och vi åkte först till Skärholmens Centrum.


Vi började med att gå och fika.



Varsin kaffe tog vi, och så delade vi på ett vaniljhjärta och en havrecookie.



Tittade runt lite i Centrumet gjorde vi, men det blev ingen shopping i dag. Jag köpte bara lite hygienprodukter på Apoteket.


Sen tog vi bilen och åkte en sväng bort till Heron City i Kungens Kurva. Och där var vi på MediaMarkt, för jag hade ett ärende dit med ett inköp till någon annan.


Vi åkte sen tillbaka igen till Skärholmens Centrum, där jag gjorde några fler inköp till någon annan.


Och sen gick vi och lunchade. Restaurang Millas blev det.



Jag åt en grekisk pastarätt. Mycket god var den! (Även om det kanske inte ser så ut på kortet…) ;-D



Åkte sen hem till Farsta igen framåt tretiden. Höll på med lite allt möjligt när vi kom hem.


Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Vi åkte då alla tre iväg i bilen, och så skjutsade vi hem Jenny till en kompis. Hon skulle äta middag där, och sen åka direkt och jobba ett extrapass i natt.


Jimmy och jag åkte sen hem till Farsta igen, och så stannade vi till i Centrum. Och så var vi på Hemköp där Jimmy hämtade ut sin nya iPhone4 som hade kommit med Posten. (Min har tyvärr inte kommit än…). Vi var sen på Telia-butiken och ordnade ett nytt simkort till honom.


När vi sen kom hem så åt vi middag, och Jimmy duschade och gjorde sig i ordning.


Större delen av kvällen sen så satt Jimmy och fixade med sin iPhone4. Och större delen av kvällen så satt jag på hans rum, med min dator.


Borzko jobbade sent i dag, och kom inte hem förrän efter nio.


Här är Jimmys nya mobil. Jag hoppas att min också kommer snart… ;-)



Och här är det första kortet som han tog för att testa sin kamera.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååh vad roligt för honom! Första gången jag ser en riktig bild på fyran, spännande... :)

2010-08-03 @ 00:05:45
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Ja, han var glad som ett litet barn i dag! ;-) Och jag var liiiite avundsjuk! ;-D Hoppas på att min kommer snart också...

2010-08-03 @ 00:10:00
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0